20 Şubat 2012 Pazartesi

YAMAÇPARAŞÜTÜ YARIŞMA YÖNETMELİĞİ

Devlet Bakanlığından:

YAMAÇPARAŞÜTÜ YARIŞMA YÖNETMELİĞİ


BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
               Amaç
Madde 1 - Bu yönetmeliğin amacı; Yamaçparaşütü spor branşında müsabakaların uluslar arası kural ve disiplinlere uygun olarak yapılmasını sağlamaktır.
Kapsam
Madde 2 - Bu yönetmelik; Hava Sporları Federasyonunca ülke düzeyinde düzenlenecek tüm Yamaçparaşütü mesafe yarışmaları organizasyonlarındaki görev, yetki ve sorumlulukları, kuralları, Ülke pilot ve kulüp sıralaması, bunlara ait usül ve esasları belirleyen hükümleri kapsar.
Dayanak
Madde 3 - Bu Yönetmelik; 3289 Sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 10.ncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4 — (Değişik: RG-26/06/2002-24797)
Bu Yönetmelikte geçen;
Genel Müdürlük : Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünü,
Federasyon: Hava Sporları Federasyonunu
PWCA: Yamaçparaşütü Dünya Kupası Kurumu
FAI: Uluslararası Havacılık Federasyonu
Organizatör: Yarışmayı organize eden kişi veya kurum
Yarışma Direktörü: Yarışmanın tüm teknik yönetiminden sorumlu en üst düzey görevli
Toplama Şefi: Yarışmacıların geri toplamasını organize eden görevli.
Gol Şefi: Gol noktasında bulunan ve yarışmacıların gol çizgisi geçişini kontrol eden görevli
Test Pilotu: Kalkış penceresi açılmadan önce termal aktivitenin başlayıp başlamadığını belirlemek için uçuş yapan yarışma harici pilotlar
Serbest Pilot: Yarışmacı veya test pilotu olmayıp, organizatör izni ile uçan pilot
PWC: Yamaçparaşütü Dünya Kupası Yarışması
Notam: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan tüm havacılara yönelik bilgilendirme ve uyarı
CAT-2: FAI’nin  Dünya Şampiyonaları ve kıta şampiyonaları dışında onayladığı 2. Kategori yarışmalar
Kanat: Yamaçparaşütü’nün kumaştan yapılan ve kaldırma gücü üreterek uçmayı sağlayan kısmı
Balast: Pilotların toplam uçuş ağırlıklarını arttırmak için yanlarına aldıkları ekstra ağırlıklar
Kalkış Penceresi: Yarışmacıların kalkış yapmalarına izin verilen zaman aralığı
Dönüş Noktası: Yarışmacıların gol noktasına gitmeden önce geçmek zorunda oldukları nokta(lar)
Hız Bölgesi:  Görev uçuşunda sürenin işlemeye başladığı ve sürenin durdurulduğu çizgiler-hatlar arasında kalan bölge
GAP: Gerolf Heinrichs, Angelo Crapanzano ve Paul Mollison tarafından geliştirilmiş uluslar arası skorlama sistemi
İfade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Müsabaka Çeşitleri ve Organizasyon

                Değerlendirmeye Alınacak Maksimum Yarışma Sayısı

Madde  5 – (1) Değerlendirmeye alınacak maksimum yarışma sayısı, o yıl için oluşturulacak Türkiye Pilot Sıralaması’nda kullanılacak yarışma sayısını ifade eder. Yıl içerisinde düzenlenebilecek maksimum yarışma sayısı ocak ayının son gününe kadar belirlenir. Belirlenen sayıdan fazla sayıda yarışma düzenleme başvurusu olması durumunda başvurulardan takvim önceliği olanlar değerlendirmeye alınır. Değerlendirmeye alınmayanlar yedek başvuru olarak kesin yarışma takvimi ilanına kadar bekletilir.
Değerlendirilmeye alınacak maksimum yarışma sayısı belirlenirken, ülke şartları, pilotların katılım gösterebileceği yarışma sayısı, pilotların maddi yeterliliği, uluslararası yarışmalara katılım gibi faktörler göz önünde bulundurulur.

                Yarışma Organizatörleri

MADDE 6 – (1) Bu doküman ile belirlenen şartları ve yarışma düzenleme gerekliliklerini sağlayabilen ve istenen sürede başvuru ve dokümanlarını tamamlayabilen istekliler Yamaçparaşütü yarışması organize edebilirler. Organizatörlük yapacak kişinin Yamaçparaşütü pilotu olması şartı aranmaz. Ancak organizatör olacak kişi pilot değil ise, detaylı teklifini sunarken kendisine danışmanlık yapmak üzere en az 3 yarışma tecrübesine sahip bir Yamaçparaşütü pilotu ile sözleşme yapmalı ve bunun bir nüshasını detaylı teklife eklemelidir.
(2)Organizatör olacak kişi Yamaçparaşütü pilotu olduğu halde en az 3 yarışma tecrübesi bulunmuyor ise yine kendisine danışmanlık yapmak üzere en az 3 yarışma tecrübesine sahip bir Yamaçparaşütü pilotu ile sözleşme yapar ve bunun bir nüshasını detaylı teklife ekler.
(3)Danışmanın görevi, yarışma organizasyonu konusunda organizatöre her tür yardımda bulunmaktır.
Danışman olarak sözleşme yapılan kişi yarışmada fiilen bulunmalıdır. Danışman aynı zamanda yarışmacı veya organizasyon personeli olabilir.
(4)Yarışma organizatörü,  yeterlilik kriterlerini sağlıyor ise  yarışmada “Yarışma Direktörü” olabilir.  Organizatör, yarışma direktörlüğü dışında diğer yarışma görevlilerinden biri olmaz.
(5)Organizatör yarışmacı olamaz.

                Yarışma Tipleri

                MADDE 7 – (1) Yarışmalar 3 tipte gerçekleştirilir;

                a)Açık Yarışma:Katılımın hem Türk hem de yabancı pilotlara açık olduğu yarışmalardır. Bu yarışmalar Türkiye Sıralamasına da puan verebilir.

                b)Bölgesel Yarışma: Sadece Türk Pilotlarının katılımına açık yarışmalardır. Bu yarışmalar da Türkiye sıralamasına puan verebilir.

                c)Eğitim Yarışması: Yeni yarışma pilotları yetiştirmeye, pilotlara yarışma uçuşunu öğretmeye ve yeni yarışma pilotlarının gelişimine katkı sağlamak amacıyla düzenlenen yarışmalardır. Türkiye sıralamasına puan veremezler.

                Ulusal Yarışma Düzenleme Başvuruları

   MADDE 8 – (1)Türkiye Sıralaması İçin Değerlendirmeye Alınacak Ulusal Yarışmalar: İçerisinde bulunulan sezonda Yamaçparaşütü yarışması düzenleyecek olan organizatörlerin ilk başvurularını yapması için son tarih her yılın 15 Mart tarihidir. Başvurular Hava Sporları Federasyonu’na yazılı olarak yapılır. İlk başvuruda; Yarışmanın Adı, Yarışmanın Tipi, Yarışmanın yapılacağı yer  ve Yarışmanın yapılacağı tarihler ve suresi açıkca belirtilmek zorundadır.
(2)İstekliler en geç mart ayının son gününe kadar, düzenleyecekleri yarışmanın detaylı başvurusunu yapmalıdır. Geçerli bir gerekçe göstermeden detaylı başvuruyu yapmayan organizatörlerin ilk başvuruları yok sayılır ve maksimum sayının aşılmış olması durumunda geç başvurulardan başvuru tarihi önceliği olan başvuru değerlendirilmeye alınır. Değerlendirmeye alınan başvuru sahibine detaylı başvuru yapması için 10 gün süre verilir. Detaylı başvurular THSF'na, yazılı olarak yapılır.
(3)Detaylı başvuruda, ilk başvuruda belirtilen hususlar ile birlikte ilave olarak belirtilecek hususlar şunlardır:
a)Kullanılacak kalkış alanları koordinatları ve detaylı/güncel resimleri,
b)Yarışma programı,
c)Yarışmada görevli personel isim listesi: İsimler belli değil ise boş bırakılabilir. İsimler belli olduğunda veya belli olan isimlerde yarışmadan önce değişiklikleri olması durumunda, değişiklikler federasyona yazı ile bildirilmelidir. Yarışmanın başlamasından en geç 30 gün önce personel isim listesi federasyona bildirilmelidir. Muhtelif personel ve test pilotlarının sadece sayısı bildirilecektir.
ç)Yarışma web sitesi adresi adresi: 1 temmuzdan önce başlayan yarışmalar için yarışma başlama tarihinden 1 ay, 1 Temmuzdan sonra başlayacak yarışmalar için yarışma başlama tarihinden itibaren 2 ay önce web sitesi yayına başlar.
d)Yarışmacılardan talep edilecek giriş ücreti: Giriş ücretinin miktarı, ödeme periyotları ve ödeme şekilleri yarışma gerekliliklerine göre organizatör tarafından belirlenir.

(4)Başvurulardan 2 veya daha fazlasında yarışma tarihlerinde çakışma olması durumunda, ilk başvuru yapanın tarihleri kabul edilir. Diğer isteklilerin tarihlerini revize etmesi istenir.
(5)İlk başvuru veya detaylı başvuru sonrasında yetkili kurullar tarafından yapılan incelemede, organizatörün yarışma düzenleme yeterliliğinin olmadığının anlaşılması durumunda veya  yeterliliği olan bir pilot ile danışmanlık sözleşmesi yapmaması durumunda başvuru reddedilir.
(6)Detaylı başvuruların alınması ardından kesin yarışma takvimi 15 Nisan’da ilan edilir.
(7)Son başvuru tarihi itibari ile değerlendirilmeye alınacak maksimum yarışma sayısına ulaşılmaması durumunda, 15 mart sonrası tarihlerde yarışma başvurusu yapabilme opsiyonu devreye girer. Bu kapsamda kabul edilecek başvuruların sayısı 15 mart itibari ile alınan başvuru sayısı ile o sezon değerlendirilmeye alınacak maksimum yarışma sayısının farkı kadardır. Bu tip başvuruda bulunanlar başvurularını yarışma başlama tarihinden 60 gün öncesinde federasyona yazılı olarak detaylı başvuru şeklinde yapmalıdırlar.
(8)Federasyonun yetkili kurulu bu başvuruları inceleyerek 1 hafta içerisinde karara bağlayacaktır. Kabul edilen ilave yarışmalar kesin yarışma takvimine alınarak ayrıca ilan edilecektir.
(9)Başvurunun kabul edildiği tarihten itibaren 1 hafta içerisinde organizatör yarışma web sitesini yayına sokmalıdır.
(10)Kesin takvime girmiş yarışmaların, ilgili kurulca kabul edilebilir bir gerekçe göstermeksizin düzenlenmemesi durumunda sorumlu organizatörün,  en fazla 2 sezon boyunca yarışma organizasyonu başvuruları değerlendirmeye alınmayabilir. Bu konu Teknik Kurul tarafından görüşülerek karara bağlanır.

                Diğer Yarışmalar

                 MADDE 9 – (1)Diğer yarışmalar;  PWCA tarafından Türkiye’de düzenlenen PWC ana yarışmaları, FAI Cat1 yarışmaları, eğitim yarışmalarını ve bunun gibi Türkiye sıralamasına puan vermeyecek olan yarışmaları kapsamaktadır.

                (2)Diğer yarışmalar için başvurular, yarışmanın başlama tarihinin en az 2 ay öncesinde detaylı başvuru şeklinde yapılır. Başvurular 10 gün içerisinde değerlendirilip karara bağlanır ve ilan edilir.

                Yarışma Standartları

                MADDE 10 –(1)Aşağıda belirtilen yarışma standartları organizatör tarafından sağlanmak zorundadır.

                a)Resmi Antrenman Süresi: En az 1 gün resmi antrenman günü olmak zorundadır. Resmi antrenman günleri yarışma programında belirtilir ve yarışma web sitesinde yayınlanır.

                b)Yarışma Süresi: Yarışmanın süresi resmi antrenmanlar da dahil olmak üzere  en fazla 10 gündür Ancak 13. Maddede (Diğer Yarışmalar) belirtilen yarışmalar için bu kısıtlama uygulanmaz. Yarışma süresi yarışma programında belirtilir ve yarışma web sitesinde yayınlanır. Türkiye Şampiyonası ayağı olan yarışmalar antrenman günü hariç olmak üzere 5 günden az olamaz.

                c)Yarışma Görevlileri: Yarışma görevlilerinin tümü ilk antrenman günü sabah çalışmaya başlar. Muhtelif personel’de zorunlu olmamakla birlikte diğer tüm görevlilerde ve toplamada kullanılan tüm araçlarda yarışmada kullanılan tüm frekanslarda çalışabilen telsiz bulunmalıdır. Yarışma görevlileri listesi ve görevlilerin yeterlilikleri kriterleri şunlardır:

                1)Yarışma Direktörü:Yarışma direktörü olacak kişinin; Yamaçparaşütü Pilot lisansına sahip olmak, Yarışmacı olarak en az 4 yarışma tecrübesi bulunmak, En az 200 saat kayıtlı uçuş tecrübesine sahip olmak, 30km.  üzerinde, GPS kayıtlı en az 3 doğrusal uçuşu bulunmak İyi derecede İngilizce bilmek Ulusal ve Uluslar arası yarışma kurallarını bilmek (FAI/Sc7b) şartlarını taşıması gerekmektedir.  Federasyonun  kuruluşundan önceki dönemde en az 1 yarışmada yarışma direktörlüğü yapmış olanlar, yukarıdaki kriterleri sağlamasa dahi THSF onayı ile yarışma direktörlüğü yapabilirler.

                2)Toplama Şefi:Yamaçparaşütü Pilotu olma şartı aranmaz. Uluslar arası yarışmalar için İngilizce bilgisi tercih edilir.

                3)Gol Şefi: Organizatör tarafından belirlenir, pilot olması tercih edilir.

                4)Kalkış Şefi: Organizatör tarafından belirlenir, pilot olması tercih edilir. Uluslar arası yarışmalar için İngilizce bilgisi tercih edilir.

            5)Puanlama Şefi: Organizatör tarafından belirlenir. Puanlama Şefi olarak görev yapacak kişi yarışma puanlamasında kullanılan yazılımlara hakim olmalıdır.

                6)Test Pilotları: Organizatör tarafından belirlenir. Termik uçuşu konusunda deneyimli pilotlardan seçilirler. Eğitim yarışmaları haricinde her yarışmada en az 3 test pilotu bulundurulması zorunludur.

                7)Ofis Sorumlusu: Ofisi açık tutmak ve telsiz/telefon yolu ile pilot-yarışma ofisi iletişimini sağlayacak personeldir. Yamaçparaşütü pilotu olma şartı aranmaz. Uluslar arası yarışmalar için İngilizce bilgisi tercih edilir.

                8)Muhtelif personel: Kalkışta, toplamada, gol noktasında, ofiste ve gerekirse ekstra işlerde kullanılacak personeldir. Sayısı en az 6 kişi olmalıdır. Yamaçparaşütü pilotu olma şartı aranmaz. Araç şoförleri muhtelif personel sayısına dahil değildir.  Organizatör muhtelif personeli aynı anda farklı pozisyonlarda görevlendirebilir. (kayıtta ofis görevlisi, kalkışlarda yardımcı, pencere kapanışı sonrası araç görevlisi vb.)

                d)Yarışmacılar; Yarışmacı olabilmenin şartları şunlardır.
1)Yamaçparaşütü Pilot Lisansı’na sahip olmak. (Bu madde THSF tarafından YP Pilot Lisansları verilmeye başlandıktan sonra uygulanacaktır)
2)THSF Sporcu Lisansı’na sahip olmak
3)15 km üzerine en az 1 adet doğrusal mesafe uçuşu bulunmak.
Eğitim yarışmalarında yarışmacı olabilmenin şartı Yamaç Paraşütü Pilot Lisansına ve THSF Sporcu Lisansı’na sahip  olmaktır.
                e)Yarışmacı Sayısı:Yarışmaya katılacak maksimum yarışmacı sayısı kalkış ve  uçuş bölgesinin fiziksel şartlarına bağlı olarak organizatör tarafından belirlenmek ile birlikte 150’den fazla olamaz. Yarışma ön kayıtları başladığında maksimum pilot sayısı da web sitesinde belirtilir.
                f)Yabancı Yarışmacılar:Bölgesel Yarışma olarak onaylananlar hariç, Federasyon onayı ile düzenlenen tüm ulusal yarışmalar yabancı pilotların katılımına açıktır. Ancak yarışma organizatörü yabancı yarışmacı sayısına kota koyabilir.Yarışmalara katılmak isteyen yabancı pilotlar, yarışma kayıt gününde pilotaj yeterliliklerini gösteren bir belge (IPPI veya diğer) ibraz etmek zorundadırlar. Geçerli bir belge ibraz edemeyen pilotların yarışmalara katılımında yarışmacının tecrübesini değerlendirme kriterleri ve karar Yarışma Direktörüne aittir.
                g)Test Pilotları:Test pilotlarının amacı kalkış zamanını belirlemede Yarışma Direktörüne yardımcı olmak ve yarışmacı pilotlara muhtemel termikler hakkında bilgi vermektir. Yarışma Direktörünün ihtiyacı olduğu bilgileri vermek için, test pilotları uçuşları hemen inişle sonuçlansa bile Yarışma Direktörünün istediği zamanda ve yerde uçmak zorundadırlar.  Yarışma başladığı zaman test pilotlarının işi bitmiş olur ve en kısa sürede inmeleri veya kendilerine tayin edilmiş bölgede uçuşlarını gerçekleştirmeleri gerekir. Bu şekilde yarışmayı engellemezler. Test pilotları herhangi bir şekilde başlangıç girişinin etrafında ve yarışma başladıktan sonra uçuş rotasında uçamazlar.
                ğ)Serbest Pilotlar:Yarışmacılar ve test pilotları dışındaki pilotların yarışma organizasyonu içerisinde uçup uçamayacaklarına organizatör karar verir. Eğer serbest pilotların uçuşlarına izin verilecek ise bu pilotlara uçuş güvenliği ile ilgili bilgilendirme yapılmalıdır. Serbest pilotlar pencere açık kaldığı süre boyunca kalkış yapamazlar. Pencere açıldığında havada olan serbest pilotlar ise herhangi bir şekilde başlangıç girişinin etrafında ve yarışma başladıktan sonra uçuş rotasında uçamazlar. Serbest pilotların toplama araçları, yemek, konaklama vb. gibi hizmetlerden faydalanıp faydalanamayacağı veya bu pilotlardan bir katılım ücreti alınıp alınmayacağını organizatör belirler.
                h)Mesafelerin Ölçümü:Yarışma boyunca kullanılan tüm mesafe ölçümleri metrik birim üzerinden verilir.
                ı)Yarışma Görev Puanlama Formülasyonu:               Türkiye sıralamasına dahil olan yarışmalarda görev puanlaması yapmak için kullanılacak formülasyon THSF’nin ilgili kurulu tarafından belirlenir.  Bu formülasyon diğer ülkeler tarafından kullanılan puanlama sistemlerinden biri olabileceği gibi, (PWC,GAP vb.)Türkiye için hazırlanmış özel bir formülasyon da olabilir. O sezon yapılacak Türkiye sıralamasına dahil tüm yarışmalarda sadece kullanımına karar verilen formülasyon sistemi kullanılır. Türkiye sıralamasına dahil olan yarışmalar dışındaki yarışmalarda kullanılacak görev puanlama formülasyonu o yarışmanın organizatörünce belirlenir ve görev uçuşları başlamadan önce yarışmacılara duyurulur.
                i)Yarışma Puanlama Yazılımı:Tüm görev uçuşları federasyonun kabul ettiği yazılımlar kullanılarak puanlanır. Doğru programın kullanımından organizatör ve puanlama şefi sorumludur. Puanlama programındaki “minimum mesafe” , “optimum mesafe” gibi parametreler her yarışmaya özeldir. Yarışmalar arasında farklılık gösterebilir. Bu parametreler her yarışma başlamadan önce belirlenir ve ilk görev uçuşundan önce yarışmacılara ilan edilir, görev tahtasına yazılır. Yarışma başladıktan sonra parametreler değiştirilemez.
                j)Dil:Yarışma boyunca tüm anonslar, bilgilendirmeler ve brifingler hem Türkçe hem de İngilizce olarak yapılmak zorundadır. Yarışmada hiç yabancı pilot bulunmaması durumunda anons, bilgilendirme ve brifinglerin İngilizce olarak yapılmasına gerek yoktur.
                k)Merkez Ofiste (Yarışma Ofisi) Bulundurulacak Minimum Ekipman yarışmanın ilk antrenman günü sabahı yarışma ofisi açılır. Ekipmanlar, Puanlama bilgisayarı, Yazıcı, Pilot monitörü (Opsiyonel, track log yüklemelerini ve güncel sıralamayı takip için ekstra monitör), Kablosuz internet bağlantısı (Altyapıya bağlı olarak opsiyonel), Bilgi panosu (sonuçlar, duyurular , hava durumu vb. için) ,Yarışma bölgesini, tüm dönüş noktaları ve gol noktalarını ile birlikte gösteren büyük harita, THSF Logosu bulunan flama, bez afiş vb.’den oluşur.    
                l)Kalkış Noktasında Bulundurulacak Minimum Ekipman: Tam donanımlı, görevli personeli, doktoru bulunan bir ambulans, Rüzgar tulumu, Ayrıntılı bilgileri içeren bir görev tahtası (task board) Tarih, Görev tipi, Görev detayı (dönüş noktaları ve gol noktası), Pencere açılış, kapanış uzatma süreleri ve start(başlama) süreleri, İniş bitimi ve iniş bildirim süreleri, Termal dönüş yönü,  Kalkış noktasını, Başlangıç noktasını, dönüş ve iniş noktalarını ve bunların mesafelerini belirgin bir biçimde belirtmelidir. Toplama ve acil durum için telsiz frekansları ve telefon numaraları, Bir önceki görevi kazanan pilotlar, Pilotlara verilen penaltılar), Günlük meteorolojik veriler Bir önceki gün sonuçları ve toplam sonuçlar Duyuru, protesto vb. gibi bilgileri içeren bir bilgi panosu, Anonslar için megafon veya ses sitemi, Kalkış alanına gerekli durumlarda kapı girişi yapabilecek ekipman (Kazıklar ve işaret şeriti), İlk yardim çantası, THSF Logosu bulunan flama, bez afiş vb.
                m)Gol Noktasında Bulundurulacak Minimum Ekipman: Beyaz renkli materyalden yapılma gol çizgisi (50m x 1m), Rüzgar tulumu, İlkyardım çantası
                n)Toplama Araçları: Yarışma bölgelerinin coğrafi konumu, arazi yapısı ve katılımcı sayısı değişiklik gösterebildiğinden toplama araçlarının sayısı ve niteliği organizatöre bırakılmıştır. Ancak  görev uçuşu başladıktan sonra gol noktasında en az 1 ve uçuş rotasının farklı bölümlerinde en az 2 araç, toplama yapmak üzere bulundurulmalıdır. Her toplama aracında telsiz kullanacak, pilotlarla ve merkez ofisle iletişimi yönetecek bir görevli bulundurulur.
o)Kapanış Seramonisi ve Ödül Töreni: Her yarışma sonunda genel klasman, eğer açıldı ise bayanlar ve takımlar klasmanı için ödül töreni düzenlenir. Tören için; Genel klasman ve takım klasmanına uygun büyüklükte podyum, Seremoni boyunca kullanılacak ses düzeni ve müzik yayını,  Bireysel, bayanlar ve takım klasmanında ilk 3 e girenlere verilmek üzere madalya, plaket ve/veya kupa hazırlanır.
ö)İzinler: FAI Cat2 onayı (Opsiyonel, organizatör'ün inisiyatifinde), Valilik izni, Notam.
p)Web sitesi: Web sitesi minimum olarak; Yarışma Bölgesi ve Tarihleri Katılım şartları ve katılım ücreti Yarışma ön başvuru formu,  Ön kayıtlı yarışmacılar listesi,  Yarışma programı, Yarışma Kuralları, Konaklama ve ulaşım bilgileri, Yarışma sonuçları, Organizasyon iletişim bilgileri, Fotoğraf Galerisi, THSF Logosu v.b. bilgileri içermeli ve yarışma boyunca sonuçlar günlük olarak yayınlanmalıdır. Yabancılara açık yarışmalarda web sitesi hem Türkçe hem de İngilizce olmalıdır.
r)Bilgilendirme: Organizasyon boyunca yarışmacılar, yarışma programı, yarışma sonuçları, meteorolojik veriler, uçuş bölgesine hareket saatleri vb. gibi önemli konularda merkez ofiste ve kalkış noktasında bulunan bilgi panoları vasıtası ile bilgilendirilir.

                Yarışma Komiteleri

                MADDE 11- (1) Yarışmalarda görev yapmak üzere Güvenlik Komitesi ve Görev Komitesi oluşturulur.

                a)Güvenlik Komitesi: Güvenlik Komitesi, seçilmiş en az 3 pilot ile oluşur. Güvenlik komitesi seçimi resmi kayıt günü akşamı güvenlik brifinginde yapılır. Bu komitenin, her görevi güvenlik açısından değerlendirme ve  planlanmış görev hakkında, görev brifinginden önce yarışma direktörüne tavsiyelerde bulunma sorumluluğu vardır.Yarışma direktörü, güvenlik komitesinin kontrolleri ve değerlendirmeleri ışığında uçuş şartlarının güvenli olup olmadığına karar verme sorumluluğundadır. Ancak pilotların güvenliği ile ilgili en üst dereceden sorumluluk, verdikleri kişisel kararlar ile yine pilotların kendilerine aittir. Pilotların güvenliği yarışma direktörü ve güvenlik komitesinin karar ve hareketleri ile garanti altına alınamaz.

                b)Görev Komitesi: Görev komitesi, seçilmiş en az 2 pilot ve yarışma gözlemcisinden oluşur.  Görev komitesi seçimi resmi kayıt günü akşamı güvenlik brifinginde yapılır. Görevi günlük uçuş görevi planlamasını yapmaktır. Görev komitesi toplantılarına yarışma direktörü de katılır. Görevin seçilmesinde son karar ve onay yarışma direktörüne aittir.

                Yarışma Operasyonu

                MADDE 12 – (1) Yarışma operasyonu şu evrelerden oluşur:

                a)Kayıtlar: Yarışma resmi kayıt günü yarışma web sitesinde yarışma öncesinde yayınlanır. Tüm yarışmacılar bu tarihte yarışma ofisine giderek yarışmaya resmi kayıtlarını yaptırmak zorundadır. Resmi kayıt sürecinin sonu yarışmanın resmi başlangıcı olarak değerlendirilir. Yarışma mahalline gecikmeli ulaşan yarışmacılar da yarışmaya kayıt yaptırabilirler ancak uçmadıkları görevlerden sıfır puan alırlar. İlk yarışma gününde kalkış penceresi açıldıktan sonra yarışmacılar kanatlarını,şu durumlar dışında değiştiremez: 1)Kanadın yarışma mahallinde tamir edilemeyecek derecede hasar görmesi, 2)Kanadın yarışma direktörü tarafından güvenli şekilde uçulamayacak kadar eski ve yıpranmış olduğuna karar vermesi. Pilotlar kanat değişim taleplerini yarışma direktörüne bildirmek zorundadır.

b)Yarışma Numaraları: Organizatör yarışmaya katılan pilotların yamaç paraşütleri için ayrı ayrı numara belirleyecektir. Bu numaralar yamaç paraşütlerinin alt yüzeylerinin merkezinde hücum kenarına yakın yerleştirilmelidir. Yarışma numarasının kanadın istenen bölgesine kurallara göre konulmaması veya hiç konulmaması teknik bir suçtur ve ilgili pilota penaltı verilebilir.
c)Takım Kurma: Yarışmacılar yarışmaya bireysel olarak genel klasmanda katılabilecekleri gibi isteyen pilotlar bir araya gelerek takım da oluşturabilirler. En az 4 takım oluşturulması durumunda takımlar klasmanı açılır. Takımlar en az 3 en fazla 5 pilot ile oluşturulur. Takım ismi ve takımda yer alan pilotların isimleri en geç yarışmanın ilk günü pencere açılışından önce organizasyona bildirilir. Eğer kurulacak takıma bir kulüp ismi verilecek  ise o takımda sadece o kulübün lisanslı sporcuları yer alabilir. Her kulüp bir yarışmada sadece 1 takım kurma hakkına sahiptir. Kulüp adı ile kurulmayacak takımlarda kulüp lisanslı veya bireysel lisanslı her yarışmacı yer alabilir. Görev uçuşu sonunda bir takımın puanı, o gün için takımdaki en iyi puanı alan 3 pilotun puanları toplamından oluşur.Her pilot mutlaka bir takımda yer almak zorunda değildir. Bir pilot aynı anda 2 ayrı takımda yer alamaz. Yarışmanın ilk günü pencere açılışından sonra takımlarda pilot değişikliği veya pilot ilavesi yapılamaz.
d)Bayan Yarışmacılar: En az 4 bayan pilotun kaydolduğu her yarışmada “Bayanlar” klasmanı açılır.
e)Yaka Kartları: Organizatör kayıt esnasında her yarışmacıya üzerinde isimleri, yarışma numaraları, organizasyon telefon numaraları, telsiz frekansları vb. gibi önemli bilgilerin yer aldığı yaka kartları vermek zorundadır. Bu kartlar yarışma boyunca yarışmacılar tarafından takılır. Organizatör, yarışma görevlilerine de üzerinde isimleri ve görevlerinin yer aldığı yaka kartları vermek zorundadır.
f)Güvenlik Brifingi: Yarışmanın başlangıç gününden önce yarışma direktörü tarafından güvenlik brifingi düzenlenir. Güvenlik brifinginde, uçuş mahalli, olası uçuş rotalarının, yasaklı bölgeler ve hava sahaları konularında uçuş güvenliği konulu bilgilendirme yapılır. Güvenlik brifingine tüm yarışmacı pilotların katılması zorunludur. Ayrıca güvenlik brifinginde görev komitesi ve güvenlik komitesi seçimleri yapılır.
g)Kanunlar ile Uyum: Tüm yarışmacılar Türkiye Cumhuriyeti hava sahası kuralları ve kanunlarına uymak durumundadır.
h)Uçabilirlik: Yarışmacıların uçuşta kullanacakları kanatlar 10 yaşını aşmamış veya 300 uçuş saatini doldurmamış olmalıdır.  Kayıtlar esnasında yarışmacılardan kanatlarının üretim yılı ve sahip olduğu uçuş saatine dair beyanları alınır. Organizatör isterse yarışmacıların kanatlarını gerekli cihazlar ile hava geçirgenlik testine tabi tutabilir. Yarışma direktörü, kanadının yukarıdaki kriterlere uymadığını düşündüğü pilotun kanat değiştirmesini isteyebilir.
ı)Uçuş Kayıt Cihazları ve Kanıt: Yarışmacılar tüm uçuşlarında Federasyonun onayladığı 3 boyutlu kayıt yapabilen GPS (Küresel Yer Belirleme Sistemi) cihazı bulundurmak zorundadır. Uçuşların tek kanıtı GPS iz kaydıdır.
i)Uçuş Öncesi Kontroller: Her Yamaçparaşütü uçuştan önce pilotu tarafından kontrol edilmelidir. Yamaçparaşütü sorunsuzca kullanılabilir ve uçulabilir olmadıkça uçulamaz.
j)Görev Brifingi: Yarışma Direktörü her görev uçuşundan önce yarışmacı pilotlar için brifing düzenler. Bu brifinglere test pilotları ve serbest pilotlar da katılabilir. Brifingde, o günün görevi ve görevin teknik detayları ile meteorolojik veriler açıklanır. Görev, hava durumu, hava sahası bilgileri ve diğer gerekli bilgiler yazılı olarak sunulur. Eğer mümkünse bir meteorolog hava durumu ile ilgili bilgi verir ve pilotlardan gelen soruları yanıtlar. Brifingde verilen uçuş güvenliği gereklilikleri kural statüsü taşır. Hava şartlarının kötü olması durumunda brifing saati normal saatinden ileriye alınabilir. Eğer gerekli ise ek brifingler de yapılabilir.
k)Sağlık: Bir pilot sağlıklı olmadıkça uçamaz.  Herhangi bir sakatlık, kullanılan haplar ve ilaçlar havada pilotun performansını etkileyebilir ve bu durumlar uçuştan önce Yarışma Direktörüne rapor edilmelidir.  Performans arttırıcı ilaçlar kullanılması yasaktır.
l)Kask ve Yedek Paraşüt: Uçuşta kask takmak mecburidir. Ayrıca pilotlar uçuşta mutlaka kullanılabilir durumda olan bir yedek paraşüt taşımak zorundadır.
m)Tehlikeli Uçuş Davranışları: Uçuş için, kendi kişisel güvenliklerini ve diğerler pilotların güvenliğini her şeyin üzerinde tutmak pilotların temel sorumluluğudur.  Diğer yarışmacıları tehlikeye düşürecek manevralar ve tüm akrobasi manevralarının yapılması yasaktır. Bu kurala uymamaları durumunda pilotlar yarışma direktörü tarafından penaltı ile cezalandırılabilir veya yarışmadan diskalifiye edilebilir.
n)Çarpışmadan Kaçınma: Yarışmacılar her zaman uluslararası havacılık kurallarına bağlı kalmalıdır. (ICAO tarafından yayınlanan) Termik uçuşuna, dönüş ve iniş paternlerine sürekli olarak düzgün bir gözlemleme ile riayet edilecektir.  Bir pilot bir diğer pilotun dönüş yaptığı termale girdiğinde, irtifa farkına bakmaksızın ilk giren pilotun dönüş yönünde döner. Termik dönüş kurallarına uymayan, termik dönüşünde diğer pilotları tehlikeye atan ve riskli hareketlerde bulunan pilotlar penaltı ile cezalandırılabilir veya diskalifiye edilebilir. Eğer bir pilot havada çarpışma yaşamışsa ve pilotun kanadın yapısındaki herhangi bozulmaya dair bir şüphesi var ise uçuşa devam etmemelidir.
o)Bulut İçi Uçuş: Bulut içi uçuş yasaktır. Yamaç paraşütleri aletli uçuş (IFR) ekipmanları taşıyamadığı için sadece uygun görüş şartlarında (VFR) uçuş yapabilir. Bulut içi uçuşun kanıtlanması durumunda pilota penaltı verilir. Bu penaltı neticesinde eğer o pilotun ilk kural ihlali suçu ise o günkü görevden sıfır puan alır. Pilot herhangi bir suç daha işlerse yarışmadan diskalifiye edilir.
ö)Görevin Ertelenmesi İptal Edilmesi ve Durdurulması şu hallerde gerçekleşir:
1)Erteleme: Yarışma Direktörü , kalkışta hava şartları instabil ise güvenlik gerekçesiyle kalkışları erteleyebilir. Eğer kalkışlar kısa bir süre için ertelendiyse görevi iptal etmeye gerek kalmaz.
2)İptal: Yarışma Direktörü herhangi bir yarışmacı kalkış yapmadı ise, hava   şartlarının olumsuz olması veya güvenlik gerekçeleri ile görevi iptal edebilir.
3)Durdurma: Yarışma Direktörünün, yarışmacıların bir bölümü veya tamamı kalkış yaptıktan sonra, tehlikeli hava şartlarına bağlı oluşan bir acil durum veya pilotların havada kaçınamayacağı ve onların güvenliklerini tehlikeye atacak durumlarda, görevi durdurma yetkisi vardır.
4) Durdurulmuş Görevin Puanlanması:Bir görev durdurulmuşsa puanlama, görevin iptal edildiği zamandaki GPS iz kaydındaki (track log) pilotların pozisyonuna göre yapılır. Durdurulmuş bir görev ancak, start sonrası 1 saat 30 dk üzerinde uçuş yapılmış veya en az 1 yarışmacı gole ulaşmış ise puanlanır.
p) Balast: Bir yarışma kanadı ancak dökülebilir içerikli (su veya ince kum) balast taşıyabilir. . Pilotlar balast boşaltırken diğer yarışmacıları ve 3. kişileri tehlikeye atacak durumlardan kaçınmalıdır. Balast da dahil olmak üzere toplam uçuş ağırlığı değerlendirildiğinde, pilot ağırlığına ilave ağırlık en fazla 33 kg olabilir. Pilot ağırlığı; iç çamaşır, pantolon ve tişört giyimli olarak ölçülen ağırlık olarak değerlendirilir.
r)Maksimum Rüzgar Hızı: Bir uçuş görevinin uçulabilmesi için maksimum rüzgar hızı 30 km dir. Bununla birlikte Yarışma Direktörü rüzgar hızını darbe şiddeti ile birlikte değerlendirerek gerek gördüğünde görevi iptal etme veya durdurma yetkisine sahiptir.
s)Yere Yakın Uçuş: Yarışma Direktörü, normal şartlarda gole yapılan son süzülüşte pilotların yerden yeterli yükseklikte olmalarını ve gole varamadan herhangi bir sebeple inmeleri gerekmesi durumunda emniyetli inebilmelerini temin etmelidir. Bu yükseklik son süzülüşteki pilotların acil bir durumda yedek atabilmeleri için yeterli yükseklikte olmalarının gereğidir.
ş)Pilotların Güvenlik Raporu;
1)Uçuşta: Tüm pilotlar uçuş esnasında hava şartlarının değişimini gözlemlemek ve  uçuş rotası boyunca şartların tehlikeli bir duruma dönüşmesi durumunda direkt olarak Yarışma Direktörüne rapor vermek sorumluluğundadır. Bu rapor, karışıklıkları ve düzensizlikleri önlemek için 3 farklı güvenlik seviyesi bildirilerek verilir: Seviye1-Seviye2-Seviye3. Kendisinden güvenlik raporu istenen pilot telsiz yoluyla güvenlik frekansından yarışma numarasını ve ardından güvenlik seviyesini anons etmek yoluyla raporunu verir. Bu güvenlik seviyeleri şu anlamlara gelir: Seviye 1: Uçuş güvenli, Seviye 2: Uçuş şartları sert ama uçulabilir,  Seviye 3: Uçuş şartları çok sert ve tehlikeli.
2) İnişte: İniş doğrulama formu, pilotların doldurması için aşağıdaki güvenlik sorularını ve işaret kutucuklarını içermelidir. Güvenli , Benim için tehlikeli , Tehlikeli
t)Test Uçuşu:Yarışmacılar yarışma günü boyunca yarışma mahallinden Yarışma Direktörünün izni olmadan uçuş yapamaz.
u)Yarışmacılara Dış Yardım
1)Navigasyon: Yarışmaya dahil olmayan bir hava aracı veya yarışmacılardan birinin diğer yarışmacılara yön bulma ve termalin yerini gösterme konusunda yardımda bulunması yasaktır. Test pilotları, görev uçuşunun startı verilir verilmez iniş yapmak veya önceden kendileri için belirlenen alanda uçmak zorundadırlar.
2)Telsiz: Yarışmacıların, organizatörün yayınladığı güvenlik frekansında çalışabilecek bir telsiz taşımaları zorunludur. Telsiz uçuşta açık olmalı, güvenlik frekansına ayarlı olmalıdır. Güvenlik frekansından telsizle gönderme ve alma yapabilmek tüm pilotlar için zorunluluktur. Yarışmacıların farklı frekanslar üzerinden birbirleri ile konuşmaları ve yardımlaşmaları yasaktır. Sadece Türkiye Sıralaması’na puan vermeyen ve “Eğitim Yarışması” olarak onaylanan yarışmalarda yarışmacıların farklı telsiz frekansları üzerinden topluca veya gruplar şeklinde konuşma yapmaları serbesttir. Hangi tipte olursa olsun tüm yarışmalarda otomatik telsiz konuşma sistemi (vox) kullanmak yasaktır. Kullandığı tesbit edilen pilotlara penaltı verilebilir.
3)GPS (Küresel Yer Belirleme Sistemi):Yarışmacıların yön bulma ve uçuş kayıtları için GPS kullanmasına izin verilir.
ü)Geri Toplama: Organizatör, sonuçların en kısa sürede açıklanabilmesi için pilotları en kısa sürede yarışma ofisine geri getirecek sayı ve nitelikte toplama aracını sağlamakla sorumludur.

Yarışma Görevleri
MADDE 13 - (1) Yarışma görevleri Görev belirleme ve görev tipi diye ikiye ayrılır.
a)Görev Belirleme: Yarışma Direktörü görevi belirlerken yarışmadaki ortalama pilot seviyesini göz  önünde bulundurur. İlk pilot kalkış yaptıktan sonra görev değiştirilemez.
b)Görev Tipi: Aşağıdaki listeden bir görev her uçuş günü için ayrı ayrı belirlenecektir:     1)Gole Yarış: Tek start zaman ile, bir veya birden çok dönüş noktası üzerinden gole hız yarışı.
2)Zaman Yarışı: (Elapsed Time): Birden çok start zamanı ile bir veya birden çok dönüş noktası üzerinden gole hız yarışı. Her pilot belirlenen start zamanlarından birini seçer ve start alır.
3)Açık Mesafe: Bir dönüş noktası üzerinden veya dönüş noktasız açık mesafe uçuşu.
(2)Kapanış Zamanları: Yarışma Direktörü kalkış, start ve bitiş çizgisi kapanış saatini brifingde belirtir. Son iniş saati de belirlenebilir. Startın ertelenmesi durumunda verilen tüm saatler de erteleme miktarı kadar ileri alınır. Son iniş saati günbatımı saati +30 dakikadan geç olamaz.
(3)Kalkış Penceresi Açılış Zamanı: Kalkış penceresi açılış zamanı, termal aktivitenin başlamış olmasına, yarışmadaki pilot sayısına ve kalkış mahallinde pilotların güvenle kalkış yapabilecekleri noktaların sayısına bağlı olarak belirlenir. Ayrıca her bir pilotun kalkışının minimum 30 saniye süreceği düşünülerek kalkış penceresi açılış zamanı belirlenir.  
(4)Kalkış Penceresi Uzatma Zamanı Kalkış penceresi uzatma zamanı pilot brifinginde belirtilir. Bu uzatma, herhangi bir güvenlik nedeni ile pencerenin kapatılması gerektiği durumlarda kullanılır.
(5)Tekrar Kalkış: Görev brifinginde aksi belirtilmedikçe normal şartlarda birden fazla kalkışa izin verilmez.  Eğer tekrar kalışa izin verilmişse tekrar kalkış yapacak pilotların, henüz hiç kalkış yapmamış pilotlar üzerinde kalkış önceliği yoktur.
(7)Sıralı Kalkış:Kalkış mahalli tüm pilotların kalkışı için yeteri kadar geniş değil ise sıralı kalkış sistemi uygulanabilir. Eğer sıralama sistemi kullanılacaksa ilk gün kalkışlar bir önceki yıl Türkiye Pilot Sıralamasına göre yapılır. Takip eden günlerde ise yarışma sıralaması kullanılır.  Her iki durumda da ilk 10 Erkek pilot ile ilk 5 kadın pilot istedikleri zaman kalkış alanına girmek ve kalkış yapmak hakkına sahiptirler.
 (8)Başarısız Kalkış:Kalkışın hemen ardından meydana gelen bir güvenlik sorunu sebebiyle yapılan iniş, pilot için izin verilen kalkış haklarından birinin kullanılması olarak değerlendirilmeyecektir.
(9)Kalkış Görevlileri:Kalkış alanına giriş noktaları veya sıralı kalkış sistemi uygulanması durumunda organizatör, her bir giriş noktası veya kalkış noktası için ayrı ayrı görevli bulundurmalıdır. Sıralı kalkış sistemi uygulanmadığı durumda da her bir kalkış noktası için en az 3 görevli bulundurur.
(10)Termik Dönüş Yönü: O günkü görev uçuşu için termik dönüş yönü görev brifingine belirtilir. Bu dönüş yönü kalkış anından start çizgisine ve start saatine kadar geçerli olan dönüş yönüdür. Start sonrasında termik dönüş yönünü termiğe ilk giren pilot belirler.
(11)Start: Start; yer startı veya hava startı şeklinde tek start zamanlı (gole yarış) veya birden çok start zamanlı şekilde yapılabilir. Start, görev komitesi ve yarışma direktörünün seçimine bağlı olarak yarı çapı belli bir daireden çıkış veya yarıçapı belli bir daireye giriş şeklinde olur.
(12)Start Zamanı: Kalkış penceresi açılış zamanı ile start zamanı arasındaki süre yerel düzenlemelerde belirlenir. Bu süre en az, pilotların kalkış yapıp tırmanabileceği ve start çizgisine ulaşabilecekleri gerçekçi bir süre olmalıdır.
(13)Dönüş Noktaları: Dönüş noktaları yarışma başlamadan önce organizatör tarafından belirlenir ve yarışma kayıtları esnasında yarışmacıların GPS’lerine yüklenir. Dönüş noktalarının belirlenmesinde, pilotların bu noktalara alçak irtifa ile gelebilecekleri de dahil olmak üzere tüm güvenlik kriterleri dikkate alınmalıdır. Dönüş noktaları, dönüş noktasının koordinatı merkez olmak üzere 400 m. yarıçaplı daireler şeklindedir. Bir yarışmacının dönüş noktasını almış olması için yarışmacının GPS’inin iz kaydında 400 m. yarı çaplı bu daire içerisinde en az 1 nokta almış olması gerekir.
(14)Hız Bölgesi Sonu (End Of Speed Section): Birinci Kategori yarışmalarda Yarışma Direktörü hız bölgesi sonunu, pilotların alçak irtifada gole hızlı gelmelerinin önüne geçmek için, golden önce belirleyebilir. Geçerli bir güvenlik gerekçesi olmadıkça gol ile hız bölgesi sonu arasındaki mesafe 500 metreden az olamaz.
(15)Gol Harici İnişler: Eğer bir pilot belirlenen gol noktasına ulaşamadan indiyse, mümkün olan en az gecikme ile (en geç görevin kapanış zamanına kadar) inişini organizasyona telefon veya izin veriliyor ise telsiz ile bizzat bildirmelidir. Pilot yarışma ofisine döndüğünde mutlaka GPS’i ile birlikte rapor vermelidir. Pilotun bir kurtarma operasyonunda görev almış olması durumu hariç olmak üzere, geçerli bir gerekçesi olmaksızın bu prosedürleri yerine getirmemesi halinde o pilot için puanlama yapılmayacaktır. İnişin kanıtı, kabul edilmiş GPS uçuş doğrulama sistemi olan GPS iz kaydıdır.

Mesafe Yarışmasında Gol
MADDE 14 – (1) Fiziksel Çizgili Gol: Fiziksel çizgi kullanılacaksa, çizginin uzunluğu en az 50 m. uzunluğunda en az 1 m. genişliğinde olmalıdır. Ayrıca çizginin merkezi resmi gol noktası koordinatında olmalıdır. Fiziksel çizgi sanal çizgiye olabildiğince yakın olmalı, uzak olmamalıdır. Gol prosedürü şu şekildedir: Pilot gole ulaştığında ve sanal çizgiyi geçtiğinde GPS’i gol çizgisini geçiş zamanını kaydeder. Eğer gol görevlisi ve fiziksel çizgi var ise pilot fiziksel çizginin üzerinden uçarak geçmek veya en azından tam çizgiye inmek zorundadır. Görevin fiziksel çizgili gol şeklinde yapılacağı görev brifinginde belirtilir.
(2)Fiziksel Çizgi Olmaksızın Gol: Sanal gol çizgisi, gol noktası koordinatının her iki yanında 200 m. uzunluğundadır. Bu sanal gol çizgisi son dönüş noktasına dik olarak yer alır. Pilotun gol zamanı sadece pilotun sanal çizgiyi geçtiği andaki GPS iz kaydına göre belirlenir. Görevin fiziksel çizgi olmaksızın gol şeklinde yapılacağı görev brifinginde belirtilir.
(3)Daireye Giriş Yoluyla Gol: Gol, belirlenen bir koordinat merkez olmak üzere, yarıçapı belirli bir daireye giriş şeklinde olur. Pilotun gol zamanı sadece pilotun daireye girdiği andaki GPS iz kaydına göre belirlenir. Görevin daireye giriş yoluyla gol şeklinde yapılacağı ve daire yarıçapı görev brifinginde belirtilir.
(4)Gol Zamanı: Eğer görev “gole yarış” türünde, fiziksel çizgi yerde görünür durumda ve yarışmada gol görevlisi kullanılıyor ise ilk 10 pilotun gol süreleri gol görevlisi tarafından ölçülür. Gol görevlisinin ölçtüğü süreler sadece GPS’den kaynaklı süre hatalarının olması ve gole varış sıralamasının yanlış olması durumunda kullanılır. Diğer tüm durumlarda (fiziksel çizgi olmaması, gol görevlisi, görevin gole yarış tipinde olmaması bulunmaması) gol süreleri GPS kayıtları ile belirlenir.

                (5)Gol Çizgisini Geçmek: Gol çizgisi, pilotun ayaklarının gol çizgisini doğru yönde geçmesi ile geçilmiş sayılır. Gol çizgisini geçiş pilotun fiziksel gücü ile değil (yerde kanatla koşmak) sadece kanadın enejisi kullanılarak yapılır. Gol için bir yükseklik de belirlenebilir. Bu durumda pilot bu belirlenen yüksekliğin altında gol çizgisini geçtiği takdirde gol yapmış sayılır. Gol çizgisi, gol görevlisinin gol süreleri kontrolünü doğru yapabilmesi için dikey düzlemde düz olarak belirlenir ve doğru olarak işaretlenir. Yerdeki fiziksel işaretçi (çizgi) pilotların çizginin nerede olduğunu görebilmelerine rehberlik etmesi için dikey düzlemde mümkün olduğu kadar doğru eşlenmelidir.

                (6)Gol Noktalarının Uygunluğu: Gol noktaları belirlenirken öncelikli dikkat edilecek husus, belirlenen noktada geniş ve güvenli bir iniş alanı olması, yaklaşma yönü ve çevresinde tehlikeli engeller bulunmaması ve tüm bunların organizatör tarafından bizzat fiziksel olarak yerinde kontrol edilmesidir. Bu yolla belirlenen gol, sanal olarak belirlenen golden daha güvenlidir. Yarışma organizatörleri ancak istisnai durumlarda sanal gol kullanırlar. Gözlemci, şampiyonanın başlaması için öncelikli olarak gol noktalarının uygun ve güvenli olup olmadığından emin olmalı, bunun için de yarışma direktörüne danışmalıdırlar.

                Uçuş Sınırları

                MADDE 15 -  (1)Ulusal Hudutlar: Hudutların geçilebileceğine dair bir izin olmadıkça uçuş rotası, Türkiye Cumhuriyeti hudutları dahilinde belirlenir. Görevin uçulması esnasında yarışmacılar havadan veya karadan hudutların ötesine geçemez.

(2)Kontrollü Hava Sahaları: Organizatör, yamaç paraşütleri için yasaklı ve kısıtlı olan kontrollü hava sahalarını ve diğer alanları görev brifingde belirtmelidir. Bu alanlar yayınlanan haritalarda tam olarak işaretlenmiş olmalıdır.
(3)Yükseklik Limitleri: Bir pilotun hava sahası haritalarında yayınlanan yükseklik limitlerini 100 metreden az olmak üzere aşması durumunda ilk ihlale mahsus olarak, verilen penaltı sadece bir uyarı cezası şeklindedir. Bunun üzerindeki limit aşımlarında veya  aynı ihlalin tekrarlaması halinde pilot o günkü görevden sıfır puan alır. Yükseklik limitleri görev brifinginde belirtilir.
(4)Yatay İhlaller: Bir pilotun kısıtlı veya yasaklı hava sahasına 300 m. den fazla olmamak üzere girmesi ve bunun o pilotun ilk ihlali olması durumunda pilota sadece uyarı cezası verilir. İhlal 300 m. den fazla ise pilotun uçuşu, yasaklı sahanın başlangıç noktasına inmiş gibi düşünülerek puanlanır. Yasaklı bölgeye 300 m. den fazla girilmesi şeklindeki ihlalin tekrarında ise pilot o günkü görev uçuşundan sıfır puan alır.
(5)Kaza/Acil Durum ve Pilota Yardım: Kaza/Acil durum yaşamış bir pilota yardım etmek her pilotun ve yarışmacının görevidir. Acil durumlarda prosedür şöyledir: Yerde açık bir kanat/yedek paraşüt görülüyor, uzun zamandır kanat toplanmıyor, pilot hareket etmiyor ise bu bir acil durum işaretidir. Kazazede telsiz yada telefon ile de yardım isteyebilir. Yerdeki pilot ile telsiz yoluyla temas kurmaya çalışılarak pilotun durumu öğrenilmeye çalışılır. Her halükarda mutlaka organizasyona bilgi verilmelidir. Bu bilgi, kazazedenin numarası / kimliği, rapor eden pilotun numarası / kimliği ve koordinatları içermelidir. Bundan sonra eğer gerekiyorsa ve güvenli ise ilkyardım için pilotun yanına veya yakınına iniş yapılabilir.  Açık bırakılmış yedek paraşüt veya kanat acil durum işareti olduğundan her pilot inişi ile birlikte kanadını toplamalıdır.       
(6)Yardıma İnen Pilota Ekstra Puan: Kaza yapmış bir pilotun yanına yardım için inen pilot veya pilotlara ekstra puan verilebilir. Bu ekstra puan, pilotun önceki görev uçuşlarındaki performansı ve mevcut görev uçuşunda kazanan pilotun puanı göz önünde bulundurularak verilir.
(7)Bir Kaza Durumunda Eylem: Organizatör, federasyonun “Kaza Eylem Kılavuzu” dökümanında belirtilen prosedürleri izleyecektir.

Türkiye Şampiyonası
MADDE 16 –(1) Türkiye Şampiyonası her yıl düzenlenir ve en az 2 yarışmadan oluşur. Her bir yarışma, antrenman günü hariç olmak üzere en az 5 gün üzerinden yapılır. Türkiye Şampiyonası’nın her yıl kaç yarışmadan oluşacağı THSF’nin ilgili teknik kurulu tarafından ocak ayı içerisinde karara bağlanır. Türkiye Şampiyonası ayakları aynı zamanda Türkiye Pilot Sıralamasına puan veren yarışma kategorisindedir.
(2)Organizatör: Türkiye Şampiyonası, düzenleme başvuruları olması durumunda THSF’nin onaylayacağı organizatör veya organizatörler tarafından düzenlenir. Şampiyonanın her ayağının düzenleme yetkisi aynı organizatöre verilebileceği gibi farklı organizatörlere de verilebilir. Şampiyonanın her ayağı farklı uçuş bölgelerinde düzenlenmek zorundadır.
(3)Düzenleme Başvuruları: Türkiye Şampiyonası düzenleme başvurularında izlenecek yol, son başvuru tarihleri ve süreçler, diğer yarışma başvurularında olduğu gibidir. Türkiye Şampiyonası’nı ayakları için hiç başvuru olmaması, eksik başvuru olması veya alınan başvuruların reddedilmesi durumunda THSF Şampiyonanın düzenlenmesini üstlenir veya şampiyonayı düzenlemek üzere organizatör/organizatörler bulur. Türkiye Şampiyonası Organizatörü, birden fazla yarışmayı aynı organizasyon içerisinde yapabilir. (Hem PWC hazırlık yarışması, hem de Türkiye Şampiyonası ayağı olması veya hem ulusal bir yarışma hem de Türkiye Şampiyonası ayağı olması vb.)
(4)Yarışmacılar: Yamaçparaşütü Pilot Lisansı ve THSF Sporcu Lisansına sahip,  20 km üzerinde GPS kayıtlı en az 2 doğrusal uçuşu veya herhangi bir yarışma görevinde uçulmuş 20 km üzerinde en az 1 uçuşu bulunan pilotlar Türkiye Şampiyonasına katılabilirler.
(5)Yabancı Yarışmacılar: Türkiye Şampiyonası yabancı pilotların katılımına açıktır. Şampiyonaya katılmak isteyen yabancı pilotlar, yarışma kayıt gününde kendi ülke federasyonlarından alınmış FAI Sporcu Lisansı’nı ibraz etmek zorundadırlar. FAI üyesi olmayan ülke pilotlarının yarışmalara katılımında yarışmacının tecrübesini değerlendirme kriterleri ve karar Yarışma Direktörüne aittir.
(6)Takımlar: Türkiye Şampiyonası aynı zamanda Türkiye Kulüpler Şampiyonası olduğundan Kulüpler Klasmanı açılır. Kulüpler sıralamasının nasıl olacağı Madde 13’de açıklanmıştır. Kulüpler klasmanının yanısıra ayrı bir takımlar klasmanı açılması organizatörün inisiyatifine bırakılır, ancak bu durumda takımlar klasmanında yer alan takımlar kulüp ismi alamazlar.
(7)Şampiyona Sıralaması: Türkiye Şampiyonasında her bir yarışmacının toplam puanı, o yarışmacının şampiyonanın tüm ayaklarındaki tüm uçuş görevlerinde aldığı puanların toplamıdır. Şampiyona sıralaması ve şampiyona sonuçları da, tüm yarışmacıların şampiyona ayaklarında aldıkları toplam puanların sıralanması ile oluşturulur.
(8) Ödül Töreni:Türkiye Şampiyonası’nın sondan önceki ayakları bir başka yarışma ile aynı organizasyon içerisinde ise (Hem PWC hazırlık yarışması, hem de Türkiye Şampiyonası ayağı olması veya hem ulusal bir yarışma hem de Türkiye Şampiyonası ayağı olması vb.) sadece aynı anda düzenlenen yarışma adına ödül töreni yapılır. Türkiye Şampiyonası ödül töreni, sadece yarışmanın son ayağının bitiminde nihai sonuçlar üzerinden yapılır. Türkiye Şampiyonası’nın sondan önceki ayakları bir başka yarışma ile aynı organizasyon içerisinde yer almıyor ise ödül töreni yapılmaz.
(9) Şampiyona Ödülleri: Türkiye Şampiyonası’nda Genel Klasman’da ilk 3’e giren pilotlara ve Bayanlar Klasmanı’nda ilk 3’e giren bayan pilotlara madalya, ilk 3’e giren kulüplere de kupa verilir. Ayrıca Genel Klasman’da ilk 10’a giren erkek pilotlar ile Bayanlar Klasmanı’nda ilk 5’e giren bayan pilotlara para ödülleri verilir. Para ödüllerinin miktarı THSF’nin ilgili kurulları ve yönetmeliklerince belirlenir. Şampiyona Organizatörü de isterse THSF’nin parasal ödüllerine ek olarak yarışmacı pilotlara ödüller verebilir. Türkiye Şampiyonası başlığı altında hüküm belirtilmeyen hususlarda “Yarışma Standartları” ve “Yarışma Operasyonu” konu başlıkları altında yapılan düzenlemeler esas alınır.

Türkiye Kulüpler Şampiyonası
MADDE 17 – (1) Her yıl düzenlenen Türkiye Şampiyonası aynı zamanda Türkiye Kulüpler Şampiyonası’dır. Türkiye Şampiyonası’na kulüp sporcularının katılımı ve bunların aldığı sonuçlarına göre Şampiyon Kulüp ilan edilir ve kulüpler sıralaması yapılır.
(2)Kulüpler, Türkiye Şampiyonası’na, Şampiyona’ya katılma kriterlerini karşılamaları kaydı ile istedikleri sayıda sporcu gönderebilirler.
(3)Kulüpleri şampiyonada istedikleri sayıda sporcu ile temsil edilebilmekle birlikte her görev uçuşunda o kulübün en iyi puana sahip ilk 3 pilotunun puanları toplamı, o görev uçuşu için kulübün alacağı puanı oluşturur. Kulüplerin Türkiye Şampiyonası’nın tüm ayaklarındaki görevlerde aldıkları puanların toplamı o kulübün Kulüpler Şampiyonası toplam puanını oluşturur ve tüm kulüpler bu puanlarına göre sıralanır.

Türkiye Pilot Sıralaması
MADDE 18 – (1) Her yıl, sezon öncesinden belirlenen ve sıralamaya puan vereceği kararlaştırılan yarışmalarda pilotların topladığı puanların belirli bir formülasyon çerçevesinde hesaplanarak o yıl için Türkiye Pilot Sıralaması oluşturulur. Türkiye Pilot Sıralaması, sıralamaya puan veren en son yarışmanın bitişinden en geç 30 gün sonra ilan edilir.
a)Türkiye Pilot Sıralaması Formülasyonu: Yamaçparaşütü yarışmalarında kullanılacak “Türkiye Sıralaması” formülünde bir değişiklik yapılacak veya yeni bir formülasyon uygulanacak ise bu yeni formülasyon önerisi en geç 15 şubat tarihine kadar federasyona sunulmalıdır. Önerilen formülasyonun kullanılıp kullanılamayacağı en geç mart ayının son günü karara bağlanır. Yeni bir formülasyon kullanılmasına karar verildi ise, kesin yarışma takvimi ile birlikte ilan edilir. Türkiye’de düzenlenen ancak katılım için eğer bütün Türk  pilotlar eşit katılım hakkına sahip değil ise (PWC yarışmaları, kontenjan kısıtlamaları), bu tür yarışmalar, Türkiye sıralaması formülasyonunda pilotların puanlamaları açısından yurtdışı yarışmalar  kategorisinde değerlendirilir.


Türkiye Kulüp Sıralaması
MADDE 19 – (1) Her yıl, sezon öncesinden belirlenen ve sıralamaya puan vereceği kararlaştırılan yarışmalarda pilotların topladığı puanların belirli bir formülasyon çerçevesinde hesaplanarak o yıl için Türkiye Pilot Sıralaması oluşturulur.
(2)Türkiye Pilot Sıralamasında yer alan pilotların aldığı puanlar baz alınmak üzere bu pilotların lisanslı olarak bağlı bulunduğu kulüpler için bir “Türkiye Kulüp Sıralaması” oluşturulur.
(3)Bu sıralamada her bir kulübün alacağı puan; Türkiye Pilot Sıralamasında o kulübün en yüksek ilk 4 puanını alan pilotlarının puanlarının toplamıdır.   
(4)Türkiye Kulüp Sıralaması, sıralamaya puan veren en son yarışmanın bitişinden en geç 30 gün sonra ilan edilir.

Sonuçların Açıklanması
MADDE 20 – (1) Günlük yarışma sonuçları, uçan pilotların tamamı rapor vermese dahi aynı akşam en geç 22:30’da ilan edilir. Sonuçlar yarışma ofisinde bilgi panosuna asılır ve yarışma web sitesinde yayınlanır. Organizasyondan kaynaklanan geri toplama zafiyetleri veya kabul edilebilir ulaşım sıkıntılarına bağlı olarak yarışma ofisine sonuçlar açıklandıktan sonra dönen pilotların puanları sonuçlara yansıtılır ve güncellenmiş sonuçlar tekrar yayınlanır.
(2)Yarışmanın sona ermesi ardından genel sonuçlar yarışma web sitesinde yayınlanır.

Yarışmanın Geçerliliği
MADDE 21 – (1) Bir yarışmadaki yarışmacı sayısı 15 veya daha az ise, yarışmanın şampiyonu ilan edilir ve podyum yapılır ancak bu yarışma ülke sıralamasına puan vermez. Yarışmaya kayıt yaptırmış ücretini ödemiş ancak hiçbir görev uçuşu yapmamış ve hiç puan almamış pilotlar yarışmacı sayısına dahil edilmez.
(2)Yarışmanın ilk resmi görev uçuş günü saat 10:30’a kadar 9 veya daha az sayıda kayıtlı yarışmacı olması durumunda yarışma iptal olur.

Sonuçların Bildirilmesi
MADDE 22 – (1) Yarışma sonuçları, puanlama hakemi tarafından yarışma bitiminden itibaren en geç 1 hafta içerisinde hem yazılı olarak hem de elektronik ortamda (CD, taşınabilir bellek, hafıza kartı vb.) federasyona bildirilir. Ayrıca organizatör tüm sonuçlar yarışma web sitesinde yayınlamakla sorumludur.



Sigorta
MADDE 23 – (1) Yarışmaya katılacak yarışmacıların, en az yarışma süresini kapsayan “Yamaçparaşütü Kaza Sigostası”’na sahip olmaları zorunludur. Yarışmacıların sigorta bilgileri, yarışma kayıt gününde organizasyon görevlileri tarafından kontrol edilir.

Yarışma Gözlemcisi
MADDE 24 – (1) Takvimde yer almış her yarışmaya yarışma tarihinden en az 15 gün önce federasyon tarafından bir gözlemci atanır. Atanacak gözlemci yarışmacı olarak en az 5 adet yarışma deneyimine sahip olmalıdır. Gözlemci aynı zamanda yarışmacı da olabilir. Gözlemci yarışmacı değil ise ulaşım ve konaklama masraflarını organizatör karşılar. Gözlemci aynı zamanda yarışmacı ise, sadece katılım ücreti ödemez. Gözlemci yarışma direktörünün verdiği kararları iptal edemez. Gözlemci yarışmacı değil ise organizatör kendisine yarışmada kullanılan tüm frekanslarda çalışan bir telsiz sağlamak zorundadır.
(2)Gözlemcinin görevleri: Yarışmanın yarışma düzenleme standartlarına göre yapılıp yapılmadığını kontrol etmek,Yarışma organizasyonu ve güvenlik ile ilgili olarak gördüğü eksiklikleri ve yanlışları düzeltilmesi için organizatöre bildirmek  ve Yarışma bitiş tarihinden sonra en geç 1 hafta içerisinde federasyona yazılı rapor vermektir.

Yarışma Jürisi
MADDE 25 – (1) Yarışma jürisi’nin görevi verilebilecek protestoları değerlendirmek ve sonuca bağlamaktır. Jüri; yarışma gözlemcisi, yarışma direktörü ve seçilmiş 1  pilot olmak üzere toplam 3 kişiden oluşur.  Jüri üyesi olacak pilot, yarışmaya katılan pilotlar arasında en tecrübelilerden seçilmelidir. Seçim yarışma direktörü veya gözlemcinin önerisi ve  tüm yarışmacıların onayı ile güvenlik brifinginde yapılır. Jüri üyeleri protestoları değerlendirmede eşit oya sahiptirler. Protestolar oy çokluğu ile kabul veya reddedilir.

Protestolar
MADDE 26 – (1) Protestolar, ilgili uçuş gününü 24:00’den önce yazılı olarak jüriye verilir ve jüri tarafından ele alınır. Geçici sonuçlar 24:00’e kadar açıklanmamışsa, protestonun verilişi için son süre bir sonraki görev uçuşu pencere açılışıdır. Protesto 24 saat içerisinde cevaplanır. Protesto ve jürinin protestoya cevabı, yazılı olarak yarışma ofisindeki bilgi panosuna asılır.
(2)Protesto ücreti yarışma öncesinde belirlenerek ilan panosuna asılır. Protesto ücreti 50 TL den fazla olamaz. Protesto kabul edilirse ücret geri ödenir. Kabul edilmezse protesto ücreti organizatöre kalır.

Penaltı ve Diskalifiye
MADDE 27 – (1) Yarışmacılara, tehlikeli uçuş davranışlarında bulunmaları, yasaklı hava sahasına girmeleri, diğer pilotların hayatını tehlikeye atmaları, yarışmanın kural ve düzenine uymayan hareketlerde bulunmaları ve benzeri sebeplerle, yarışma direktörü tarafından penaltı verilebilir. Penaltı sadece uyarı mahiyetinde olabileceği gibi ihlalde bulunan pilota o günkü görev uçuşundan sıfır puan vermek şeklinde de olabilir.
(2) Verilen penaltılar sebebiyle aynı yarışmada 2 kez sıfır puan alan pilot o yarışmadan diskalifiye edilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler


Yürürlük

Madde 28 - Bu yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 29 - Bu yönetmelik hükümlerini Gençlik ve Spor Genel Müdürü yürütür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder