20 Şubat 2012 Pazartesi

ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ YÖNETMELİĞİ

ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ YÖNETMELİĞİ


BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1)  Bu Yönetmelik, Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde özel ve tüzel kişilerce işletilen ve Belediyece ruhsat verilen özel halk otobüslerinin çalışma şekillerini, şartlarını, taşıma tarifelerinin tespitini, denetim ve sorumlulukları ile taşımacılığa katılma, çekilme, çıkarılma ve hat düzenlemelerine ilişkin konuları düzenlemeyi amaçlamaktadır.

Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde belirlenen yerler arasında, yolcu taşımacılığını Belediyenin izni ve denetimi altında yapan özel halk otobüslerini kapsar.

Dayanak
MADDE 3 –  (1) Bu yönetmelik, 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 14 üncü maddesinin ( a ) bendi ve 15 inci maddesinin ( f ) bendi ve 15/06/2006 tarih ve 26199 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Büyükşehir Belediyeleri Koordinasyon Merkezleri Yönetmeliğinin 18 inci ve 28 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)     Araç:  Bu Yönetmelik uyarınca on beş yaşından büyük olmayan halk otobüsünü,
b)     Belediye: Ankara Büyükşehir Belediyesini,
c)     Biletçi: İşletici tarafından ücret toplamakla ve karşılığında bilet kesmekle görevlendirilen personeli,
ç)   Durak: Kamu hizmeti yapan yolcu taşıtlarının yolcuları bindirmek ve indirmek için durakladıkları işaretlerle belirlenmiş yeri,
d)     Durak katılım payı: İşleticilerin belirlenen gruplara göre her ay EGO’  ya ödemek zorunda oldukları tam bilet karşılığı ücreti,
e)     EGO: Ankara Elektrik, Havagazı ve Otobüs İşletme Müessesesi Genel Müdürlüğünü,
f)      EGO İdare Encümeni: 4325 sayılı kanunun 7 nci maddesi gereğince oluşan kurulu,
g)     Güzergâh: Aracın izleyeceği yolu,

ğ) Hareket memurluğu: EGO’ya bağlı hareket memurluğunu,

h)     Hat: Aracın çalışacağı hattı,

ı)  İşletici: Araç sahibini veya mülkiyeti muhafaza kaydıyla satışta alıcı sıfatıyla sicilde kayıtlı görüleni,
i)      İşletme Yılı: Ocak ayı başından başlayan ve o yılın Aralık ayının son gününe kadar geçen süreyi,
j)      Komisyon: EGO Ulaşım Dairesi Başkanlığı, Otobüs İşletme Dairesi Başkanlığı, Hukuk Müşavirliğinden bir avukat ve Özel Halk Otobüsleri Odası temsilcilerinden oluşan dört kişilik komisyonu,
k)      ÖHO: Özel Halk Otobüslerini,
l)      Özel Halk Otobüsü: En az on beş oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıtı,
m)        Sözleşme: İşletici ile EGO arasında karşılıklı imzalanan yazılı belgeyi,
n)     Sürücü: İşletici tarafından aracı sürmekle görevlendirilen araç sürücüsünü,
o)     Şehir: Ankara Büyükşehir Belediyesi mücavir alan sınırını,
ö) UKOME: Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı Ulaşım Koordinasyon Merkezini,
p) Yolcu: Aracı kullanan sürücü ile biletçi dışında araçta bulunan kişileri,
İfade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Çalışma Şekli ve Şartları

Çalışılacak hatların ve güzergâhların tespiti

MADDE 5 – (1) Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde özel halk otobüslerinin çalıştırılması ve bunların hatları ile izleyecekleri güzergâhların tespiti UKOME’ye aittir.
(2) İşleticiler, trafikte oluşacak zorunluluklar dışında UKOME tarafından belirtilen hat ve güzergâhları değiştirmeden izleyeceklerdir. Güzergâhındaki duraklarda indirme ve bindirme yapacak, durak haricinde indirme ve bindirme yapmayacaklardır. Özel halk otobüslerinin çalışacağı hatlar ile izleyecekleri güzergâhların değiştirilmesi EGO’ nun önerisi ve UKOME kararıyla gerçekleştirilir.

Hat ve güzergâh değişiklikleri
MADDE 6 – (1) Özel halk otobüslerinin hattında yapılacak altyapı çalışmaları, trafik değişikliği vb. zorlayıcı nedenlerle hattın bir kısmında değişiklik gerekmesi halinde EGO’nun önerisi ve UKOME Genel Kurulunun onayı ile bu değişiklik yapılabilir.
(2) İşleticiler; trafik güvenliği, alt yapı çalışmaları veya olağanüstü hallerde Ulaşım Dairesi Başkanlığının belirleyeceği güzergâhı UKOME’ den değişikliğe ilişkin karar alınana kadar izlemek zorundadır.
(3) Özel halk otobüslerinin çalıştığı hat ve güzergahlarda yolculuk talebinin tamamının metro, tramvay, hafif raylı sistem, banliyö treni veya başka bir sistemle karşılanması kararı verilirse, bu durumda o hatta ait tüm araçların çalışmaları iptal edilir. İptal kararı yine UKOME tarafından verilir. Bu durumda işletici, araçlarının yolcu potansiyeli eşdeğerde olabilecek başka hatlara verilmesini isteyebilir.
(4) İşleticiler; Ankara’da çalışan özel halk otobüslerinin bir koordinasyon ve düzen içerisinde çalıştırılması için UKOME ve Belediye Meclisi’nce alınacak kararlara ve çıkartılacak yönetmelik hükümlerine aynen uyar ve kabul ederler.

Hatlara yeni araç verilmesi
MADDE 7-  (1) Özel halk otobüslerinin çalıştığı hatlarda, ek olarak belediye otobüsü çalıştırılmasına veya yeni özel halk otobüsü ilavesine EGO Genel Müdürlüğünün teklifi üzerine UKOME tarafından karar verilir. İşletmeciler kendi güzergâhlarında çalışmakta olan otobüs sayılarının arttırılmasını, kendi hatlarında yeni güzergâhlar belirlenmesi veya belirlenen hatların/güzergâhların kendi hat ve güzergâhlarını etkileyebileceği konularında hiçbir hak iddia edemezler.
(2)        Özel halk otobüslerinin çalıştığı hatlara bitişik veya yakın yeni yerleşim merkezlerinde, nüfus üç bini geçtiği takdirde, bu bölgeler için EGO, UKOME kararıyla yeni hatlar açabilir veya mevcut özel halk otobüslerinden bu hatlara yönlendirme yapabilir. İşletmeciler bu hatlar üzerinde hiçbir hak iddia edemezler.

Hareket programı
MADDE 8 – (1) Araçlar, EGO’nun vereceği günlük hareket programına göre çalışacaklardır. Bayram ve tatil günlerindeki günlük hareket programı da EGO tarafından belirlenir.

Kılık kıyafet
MADDE 9 – (1) Özel halk otobüslerinde görevlendirilecek personelin kılık-kıyafetleri EGO Genel Müdürlüğü’nce tespit edilir.

Taşıma zorunluluğu

MADDE 10 – (1) Araçlar, taşıma saatleri süresince herkesi her zaman taşımak zorundadır. Mücbir sebep olmadan yolcu taşımalarını kesintiye uğratmayacaklardır.
(2) Araçların seferlerini arıza, trafikten alıkoyma ve benzeri durumda tamamlayamamaları halinde yolcuların başka araca aktarılmasında, yolculardan ek ücret alınmayacak ve aynı hatta çalışan bir başka halk otobüsüne yolcular aktarılacaktır.  
(3)        İşleticiler EGO’dan izin almak şartıyla bir yıl içinde en fazla otuz gün işletmeden çekilebilirler.
(4) Savaş durumu, seferberlik hali, olağanüstü hal uygulaması, deprem, sel baskını gibi doğal afetler,  EGO lehine mücbir sebep kabul edilir. Bu gibi durumlarda EGO tarafından işleticiye yapılacak yazılı bildirimle araçlar EGO’nun emrine tahsis edilir ve herhangi bir ücret talep edilemez.

Günlük hareket programı

MADDE 11 – (1) Araçlar hareket memurluklarına bağlı olarak ve bu memurlukların verdiği günlük hareket programlarına uyarak seferlerini yaparlar.
(2) Günlük hareket programları EGO Otobüs Dairesi Başkanlığınca planlanır. Planlama yapılırken ilgili meslek odasının görüşü de alınır.
 (3) Araçlara, hazırlanan hareket programlarını içeren bir araç günlük servis kâğıdı verilecek ve bunun için ilgili hareket memurluklarında kayıt tutulacaktır.
(4) Araçların çalışacakları saatler EGO otobüslerinin çalışma saatleri ile sınırlıdır.



ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Taşıma Tarifesi, Bilet ve Ücretlerin Tahsili

Taşıma ücretinin tespiti

MADDE 12 – (1) Özel halk otobüslerinde uygulanacak ücretli, ücretsiz ve indirimli yolculara ait tarifeler UKOME tarafından tespit edilir. Tarifeye ilişkin değişiklik önerileri EGO tarafından UKOME’ ye sunulur ve tarifeler onaylandığı tarihten itibaren veya uygun görülen bir tarihte yürürlüğe girer.

Biletlerin teslimi ve kesilmesi

MADDE 13 – (1) Yolculardan biniş ücreti toplanırken, karşılığında tarifeye uygun bilet kesilecektir. Biletler EGO Genel Müdürlüğü tarafından biner adetlik desteler halinde bastırılacak ve işleticilere biletler teslim edilirken bilet basım ücreti peşin olarak EGO Genel Müdürlüğü veznesine yatırılacaktır.
(2) Durak katılım payları, araçların çalıştıkları hatlardaki yolcu potansiyeline göre birden fazla gruplar halinde UKOME tarafından, uygulanmakta olan tam bilet ücreti üzerinden, hesaplanır.
(3) Durak katılım payı, aracın ilk çalışmaya başladığı aydan itibaren her ayın ilk beş işgünü içinde ödenir. Zamanında ödenmeyen durak katılım payları aynı ayın içinde %10 aylık gecikme zammı ile birlikte ödenir. Ödenmemesi halinde gecikme zammı ile beraber ödenmesi gereken bedel EGO tarafından işleticiye tebliğ edilir. Tebliğ tarihinden itibaren otuz gün içerisinde gecikme zammı ile beraber bedelin ödenmemesi halinde işleticinin sözleşmesi feshedilir. İşleticinin EGO’ya yatırdığı bütün paralar gelir kaydedilir.
(4) EGO ücret toplama sisteminde manyetik kart veya bir başka yöntemle ücret tahsiline başladığı zaman durak katılım payı sabit tutulacaktır. Bu tip sistemlerde bilet ücretleri EGO tarafından tahsil edileceğinden, işleticilere taşıdıkları yolcu ücretleri haftada iki gün toplu olarak ödenir. İdare, şartlara göre bu uygulamayı değiştirebilir.
(5) Araçların üç yaşından büyük olmadan çalıştırılması halinde, bu kişilerden alınan durak katılım payı yarı nispetinde tahsil edilir.
  

Ücret sisteminin değişmesi

MADDE 14 – (1) Ücret toplama sisteminin değişmesi halinde yeni sisteme tüm özel halk otobüsü işleticileri uyacak ve bu sistem için araçlarına monte edilecek cihazların bedelleri EGO’ya mal olduğu fiyat üzerinden en fazla on iki taksitle eşit dilimler halinde kendilerinden tahsil edilecektir.

İndirimli taşıma

MADDE 15 – (1) Pasoları ile birlikte ilköğretim, lise ve dengi okul öğrencileri, yüksek öğretim öğrencileri, öğretmenler indirimli tarife ile taşınırlar. İlköğretim okullarında okuyan öğrenciler,  pasoları olmasa dahi okul kimlik kartlarıyla bu haktan yararlanırlar.

Ücretsiz taşıma
MADDE 16 – (1) Milli Savunma Bakanlığı adına Emekli Sandığı’ndan kimlik kartı verilen Gaziler, İstiklal Madalyası sahipleri, şehit dul ve yetimleri, belediye zabıta memurları, kanunlarla veya Bakanlar Kurulu Kararıyla ücretsiz taşınması hüküm altına alınanlar ile altı yaşına kadar olan çocuklar ücretsiz taşınırlar.


DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Taşımacılığa Katılma, Çekilme, Çıkarılma, Ruhsat İptali, Devir ve Sigorta Zorunluluğu

Taşımacılığa katılma

MADDE 17 – (1) İdari yolla EGO ile sözleşme yaparak Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde özel halk otobüsü hakkını alan işleticiler, EGO tarafından belirlenen günde aracını, özel halk otobüsleri belgesi ile birlikte EGO Genel Müdürlüğü Ulaşım Dairesi Başkanlığı’na getirir.

(2) Araç, teknik bir komisyon tarafından ek-1’de bulunan araçlarda aranacak olan teknik özellikleri gösteren esaslara göre incelenir. İnceleme sonunda aracın yeterli görülmesi halinde uygunluk belgesi verilir.
(3) Araç, ilk incelemede uygun bulunmamışsa, komisyon tarafından tespit edilen eksiklikler yazılı olarak işleticilere iletilir. İşletici on beş gün içerisinde eksikliklerini tamamlayarak, aracını ikinci defa yeterlilik açısından kontrol ettirir. Eksikliklerin giderildiğinin anlaşılması halinde uygunluk belgesi verilir. Aksi halde araca uygunluk belgesi verilmeyerek sözleşmesi iptal edilir.
(4) Uygunluk belgesi olan özel halk otobüslerine işletme ruhsatı verilir ve her yıl EGO Ulaşım Dairesi Başkanlığınca kontrolden geçirilerek araçların ruhsatları yenilenir.
(5) Yenileme yoluyla verilecek uygunluk belgeleri için işleticilerden EGO İdare Encümeninin belirlediği miktar kadar ücret alınır.
(6) İşleticiler ruhsata aracın özelliklerini ve işleticisine ait bilgileri işletmek zorundadır. Bu bilgileri işletmeyenlere yönetmelikte belirlenen ceza uygulanır. Ayrıca işleticiler ruhsatlarını araçlarında bulundurmak zorundadırlar. İşleticiler sürücü adlarını ve daha sonra yapacakları değişiklikleri zamanında EGO’ya bildirmek zorundadır.
(7) EGO, teknolojinin getirdiği her türlü yeniliği özel halk otobüslerinde uygulama hakkına sahiptir. Bu yeniliklerin şartnamede belirtilmiş olması gerekmez.

Taşımacılıktan çekilme ve çıkarılma

MADDE 18 – (1) Taşımacılıktan çekilme ve çıkarılma aşağıdaki nedenlerden biri ile olur.
a)     İşleticinin hiçbir hak talep etmeden kendi isteğiyle,
b)     Aracın tescil ve trafik belgelerinin iptali veya teknik kontrolünün artık yapılamayacağının tespit edilmesiyle, 
c)     19 uncu maddedeki ruhsat iptalini gerektiren cezai işlemlerin uygulanmasıyla,
ç) İşleticinin ölümüyle, varislerin en geç yüz seksen gün içinde EGO’ya başvurmamaları ve taleplerini bildirmemeleri halinde,
d)     Araçların yaşını doldurmasıyla.
(2) Çekilme ve çıkarılma hallerinde ruhsat bedelleri işleticilere geri ödenmez.

Ruhsat iptali
MADDE 19 – (1) İşletici sözleşmedeki ve bu yönetmelikteki yükümlülükleri yerine getirmediği takdirde aşağıdaki aşamalara göre hakkında işlem yapılır.
a)     Karşılığında sadece para cezası veya parka çekilme cezaları bulunan suçlar nedeniyle bir işletme yılı içinde yirmi beşden fazla (F) grubu para cezası alan aracın ruhsatı iptal edilir.
b)     Sahte bilet satan veya bastıran işleticinin ruhsatı derhal iptal edilerek hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunulur.
c)     Kendi durağında rotasyon programı uygulanması halinde bu programa uymayan araçların beşinci defa aynı suçu işlemesi halinde aracın ruhsatı iptal edilir.
ç) EGO’nun vereceği günlük hareket programına gün içinde uymama suçunun bir yıl içinde on defa işlenmesi halinde aracın ruhsatı iptal edilir.
d)     İşletmecilerin tespit edilen tarife fiyatlarını veya hatlardaki herhangi bir uygulamayı bahane ederek, otobüsleri servisten alıkoymaları ve otobüsleri yavaş sürme gibi işi yavaşlatma eylemlerini yapmaları halinde çalışma ruhsatları iptal edilir.
e)     Belirlenen durak katılım paylarının süresi içinde ödenmemesi halinde aracın çalışma ruhsatı iptal edilir.
(2) Komisyon tarafından alınacak ruhsat iptali kararı UKOME’ye sunulur. UKOME’den ruhsat iptali kabul edildiği takdirde işleticiler EGO’dan hiçbir hak talep edemez ve uğradığı zararı hiçbir şekilde isteyemez.

Araç devretme ve yenileme

MADDE 20 – (1)  Özel halk otobüslerinin sahibi ve işleticisi özel ve tüzel kişiler araçlarını özel ve tüzel kişilere EGO’nun uygun görmesiyle devredebilir. Bu devir işlerinde çalışma ruhsatının da yenilenmesi zorunludur. Devir esnasında beş bin tam bilet karşılığı devir ücreti alınır. Bu ücret UKOME tarafından değiştirilebilir.
(2) Araç işletmeciliğini devralan kişiler bu yönetmelikle kendilerine yüklenecek sorumluluklarını kabul ettiklerini bir taahhütname ile EGO Genel Müdürlüğüne vermek zorundadırlar.
(3) İşleticinin aracını yenilemek istemesi durumunda; yeni alacağı aracının halen çalıştırdığı araçtan daha yeni bir model olması ve teknik özelliklerinin EGO tarafından uygun bulunması gerekir.

Sigorta zorunluluğu

MADDE 21–  (1) İşletici, sorumluluğu altına aldığı işin işletimi süresince işletmesinde çalışan tüm personeli her türlü kaza, doğal afet, terör veya hasarlara karşı sigorta yaptırmak zorundadır.
(2)         İşletici sorumluluğu altına aldığı işin başlangıç sürecinden itibaren, toplu taşımacılık yapacağından trafik seyri halindeyken meydana gelebilecek her türlü kaza, doğal afet, terör veya hasarlara karşı yolcularından da sorumlu olacağından araçlar yolcuları ile birlikte sigorta kapsamında olacaktır.
(3)        İşletici sorumluluğu altına aldığı işin başlangıç sürecinden itibaren meydana gelebilecek her türlü kazalar sebebiyle üçüncü şahıslara verilecek maddi ve manevi zararları sigorta kapsamına alacaktır.
                                              




BEŞİNCİ BÖLÜM

Denetim, Sorumluluk ve Cezalar

Denetim

MADDE 22 – (1) Özel halk otobüsleri, EGO’nun yönetim, yürütüm ve denetimine bağlı olarak bu Yönetmelik ve sözleşme esaslarına göre işletilir.
(2) Özel halk otobüsleri ve personeli aşağıdaki yetkililerce denetlenir.
a)     EGO Genel Müdürü, Genel Müdür Yardımcıları, Ulaşım ve Otobüs Daire Başkanları, aynı düzeydeki birim amirleri ve denetleme yetkisi olan EGO personeli,
b)     Özel halk otobüsleri odasınca görevlendirilen kişiler.

Sorumluluk

MADDE 23 – (1) İşletici, özel halk otobüsünün ve personelinin her türlü eyleminden ve taşımacılığından doğacak olan mali, cezai ve hukuki konularından sorumludur.
(2) Belediye ve EGO, işleticilere hiçbir şekilde kefil değildirler, üçüncü şahıslara karşı taahhüt altına giremezler.

Cezaların uygulanması
MADDE 24 – (1)  Cezalar aşağıdaki şekilde uygulanır.
a)     Hata ve kusuru görülen işleticiler 22 inci maddede belirtilen yetkili kişilerce her zaman sözlü veya yazılı olarak uyarılabilirler,
b)     Bu Yönetmelik hükümlerine uymayan işleticilere parka çekme, para ve taşımacılıktan çıkarılma cezaları uygulanır,
c)     Cezalar 22 inci maddenin (a) ve (b) bendinde belirtilen kişiler ile vatandaşların araçlarda ve araç personeli hakkında gördüğü aksaklıkları EGO’ya yazılı bildirimlerinin komisyonca değerlendirilmesinden sonra uygulanır,
ç) Para cezaları EGO’nun çıkartacağı bildirimi izleyen on beş gün içinde EGO veznesine ödenir. Bu süre içinde cezasını ödemeyenlerden birinci ay için %10 gecikme cezası alınır. Gecikme cezası için cezaya giren aydan gün almak yeterlidir. Gecikme cezası uygulanan bir aylık süre içinde tahakkuk eden ceza ödenmemiş ise araç servisten alınır. İşletici cezayı ödeyene kadar aracın servise çıkmasına izin verilmez. Cezanın ödenmesi her halükarda doksan günü geçemez. Süresi sonunda da ödeme yapılmadığı takdirde işleticinin çalışma ruhsatı ve hattı iptal edilir,
d)     EGO’nun işleticiye yapacağı her türlü bildirim işleticinin EGO’ya bildirdiği adrese yapılır. Cezai bildirimler ayrıca ÖHO Odasına bilgi mahiyetinde gönderilir,
e)     Özel halk otobüsü işleticilerine 25 inci maddede suç olarak belirtilen davranışlarda bulunmaları halinde komisyonun kararı doğrultusunda A’dan F’ye kadar olan para cezaları, aracı parka çekme cezası ile taşımacılıktan çıkartılma cezaları sırasıyla uygulanır. A grubu elli, B grubu yetmiş beş, C grubu yüz, D grubu yüz elli, E grubu iki yüz, F grubu üç yüz tam bilet ücreti karşılığı para cezasıdır. Bir işletme yılında yirmi beşden fazla F grubu ceza uygulanan araç taşımacılıktan çıkartılır,
f) EGO Genel Müdürü, Genel Müdür Yardımcıları ile Ulaşım ve Otobüs Daire Başkanları gerekli gördüğü durumlarda komisyon kararı almadan araçlara park cezası verebilir,
g) EGO park cezalarını aracı parka çekerek uygulayabileceği gibi, işleticinin müracaatı ve Ulaşım Dairesi Başkanının onayı ile para cezasına da dönüştürebilir. Bu durumda işletici tarafından bir günlük park cezası karşılığında iki yüz elli tam bilet ücreti karşılığı peşin ödeme yapılır. Ayrıca parka giren araçlardan günlük yirmi beş tam bilet ücreti karşılığı park ücreti alınır.

Ceza uygulanacak haller ile uygulanacak cezalar

MADDE 25- (1) İşleticilere suçun niteliğine göre uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir.

a)     Kirli araçla sefere çıkmak; ilk seferde A, tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
b)     Personelin araçta sigara içmesi; kanunda belirtilen ceza uygulanır,
c)     Personelin kılık kıyafet talimatlarına uymaması; ilk seferde A, tekrarında sırasıyla en fazla B grubu para cezası,
ç) Çığırtkanlık yaparak yolcu toplamak; ilk seferde A, tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
d)      Duraklarda gereksiz bekleme yapmak; ilk seferde A, tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
e)     Sürücü tarafından ücret alınması; A grubu para cezası,
f)      Hatlarda değnekçi çalıştırmak; ilk seferde B, tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
g)     Kendi durağında rotasyon programı uygulaması halinde bu programa uymamak; ilk seferde C, tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
ğ) EGO’nun vereceği günlük hareket programına gün içinde bir seferde uymamak; ilk seferde B, tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
h)     Biletsiz yolcu taşımak; aynı yıl içerisinde ilk seferde C, tekrarında en fazla F grubu para cezası,
ı) Ücretsiz yolculuk hakkı olan yolcuları taşımamak; ilk seferde A, tekrarında en fazla F grubu para cezası,
i)      Yolcuya hakaret etmek ve kötü davranmak; ilk seferde B, tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
j)      Hat ve duraklara uymamak; ilk seferde A, tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
k)Araca, arka kapıdan yolcu almak; (A) grubu para cezası,
l)      Teknik özelliklerini yitirmiş aracın onarımını yaptırmadan sefere çıkmak; ilk seferde (C), tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
m)        Yolcu ve araç güvenliğini tehlikeye düşürecek şekilde uygunsuz ve yüksek hızla araç kullanmak; ilk seferde (A), tekrarında sırasıyla en fazla F grubu para cezası,
n)       Görevli EGO hareket personeline veya denetim elemanlarına hakaret veya kötü muamelede bulunmak; ilk seferde (D), tekrarında sırasıyla en fazla (F) grubu para cezası,
o)     Alkollü araç kullanmak; tespit edildiğinde on beş gün park cezası, tekrarında taşımacılıktan çıkarılma cezası,
ö) Yirmi dört saatlik süre içerisinde sürücünün dokuz saatten fazla araç kullanması; araç servisten alınır, ruhsata kayıtlı diğer sürücü gelene kadar servise verilmez ve (A) grubu para cezası,
p)     Yaka ve kimlik kartsız personel çalıştırmak; ilk seferde (A), tekrarında sırasıyla en fazla (C) grubu para cezası,
r) Denetim elemanlarının talimatlarına uymamak; ilk seferde (A), tekrarında sırasıyla en fazla (F) grubu para cezası,
s) Belirli günlerde bayrak takmamak; ilk seferde (A), tekrarında sırasıyla en fazla (D) grubu para cezası,
ş) Çalışma Ruhsatında tahrifat yapmak; tespit edildiğinde taşımacılıktan çıkarılma cezası,
t) EGO Otobüs Dairesi Başkanlığının izni olmadan bir yıl içinde kesintisiz olarak toplam on günden fazla çalışmamak; taşımacılıktan çıkarılma cezası,
u) Araç seferini günlük hareket programından verilen süreden gerekçesiz olarak geç veya erken bitirmek; A grubu para cezası, tekrarında sırasıyla (F) grubu para cezası, tekrarında on beş gün park, tekrarında taşımacılıktan çıkarılma cezası,
ü)  Araç içerisinde gezerek bilet kesmek; (A) grubu para cezası,
v) Aracın parka çekilmesi için işleticiye ve personeline bilgi verildiği halde aracını parka götürmemek; normal cezası ile birlikte on beş gün daha park cezası,
y) Büyükşehir Belediyesi, EGO ve ASKİ ile ilgili her türlü ilanı otobüslerde muhafaza etmemek, yırtıldığı takdirde yenisi temin edildiği halde yerine asmamak; ilk seferde (A), tekrarında sırasıyla en fazla (D) grubu para cezası,
z) Teknik şartnamede belirtilen araçlarda aranacak özelliklerden herhangi birini yerine getirmemek; ilk seferde (A), tekrarında sırasıyla en fazla (F) grubu para cezası,
aa) Sürücünün araçta radyo veya teyp bulundurması, cep telefonu kullanması; ilk seferde (A), tekrarında sırasıyla (C) grubu para cezası,
bb)Taşınması gereken yolcu sayısından daha fazla yolcu taşımak; ilk seferde (A), tekrarında sırasıyla en fazla (D) grubu para cezası,
cc) EGO’ nun istediği her türlü teknik cihazı araca takmamak; ilk seferde (A), tekrarında her kontrol için (F),
çç) Araçta çalıştırılacak personeli EGO’ ya bildirmemek; (B) grubu para cezası,
dd)    Yolcuya uygun olmayan bilet vermek; ilk seferde (C), tekrarında (E) grubu para cezası,
ee)     Kasada toplama bilet bulundurmak; ilk seferde (C), tekrarında (E) grubu para cezası,
ff)      Yolcuya toplama bilet vermek; ilk seferde (D), tekrarında ( F ) grubu para cezası
gg) Özel halk otobüsleri komisyonuna çağrıldığı halde gelmemek; (A) grubu para cezası.



ALTINCI BÖLÜM

Araçlarda Bulunması Gereken Teknik Özellikler, Reklam Alınması ve Çalıştırılacak Personel

Araçların teknik özellikleri

Madde 26– (1) Araçlarda istenilen teknik özellikler ek-1’de gösterilmiştir.

Reklam alınması

MADDE 27 – (1) Özel halk otobüslerine reklam alınması işlemleri işletici tarafından yürütülür. Ancak reklam alınmasına ilişkin uygulama ve esasları UKOME tarafından belirlenir. 
(2) Ankara Büyükşehir Belediyesine, EGO’ya ve ASKİ’ye  ait ilanlar hiçbir ücret talep edilmeden özel halk otobüslerine asılır. İşletici bu ilan ve reklamları muhafazada gerekli itinayı gösterir.  

Çalıştırılacak personel
MADDE 28 – (1) Özel halk otobüslerinde görevlendirilecek personelin kılık kıyafetleri EGO Genel Müdürlüğü hareket personelinin kılık kıyafetine uygun olacaktır. Ayrıca araç personeli Ulaşım Dairesi Başkanlığınca belirlenen ve ilgili meslek odasınca verilen yaka kimlik kartlarını takmak zorundadır. Yaka kimlik kartları özel halk otobüsü işleticisi ve çalıştırılan sürücülere verilir. Personelin işten ayrılması durumunda, işletici ayrılan kişinin yaka kimlik kartını Ulaşım Dairesi Başkanlığına iade etmek zorundadır.
(2) Sürücülerin T.C. vatandaşı ve kullanacakları araca uygun sürücü belgesine sahip olması şarttır. Sürücüler bir iş gününde dokuz saatten fazla çalıştırılamazlar. Sürücüler bilet kesip ücret toplayamazlar. Özel halk otobüslerinde çalıştırılacak sürücülerin 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre herhangi         bir şekilde sürücü belgesinin geri  alınmadığına ve psiko-teknik muayeneden                geçmiş olduğuna ilişkin belgeyi ibraz etmesi gerekmektedir. Ayrıca; sürücülerin EGO veya ilgili esnaf odası tarafından düzenlenen eğitim programına katılması ve ücreti karşılığında psiko-teknik muayeneden geçmesi şarttır.
(3) Biletçilerin;  TC. Vatandaşı olması ve on altı yaşından küçük olmaması gerekir. Biletçilerin çığırtkanlık yaparak yolcu toplaması ve araç içerisinde dolaşarak ücret toplaması yasaktır.
(4)        Yönetmelikte belirtilen kurallara uygun çalışmayan ve hatalı davranışlarda bulunan personelin komisyon tarafından işine son verilmesi istenirse; işletici, o kişilerin işine son vermek zorundadır. Bu durumdaki personel hiçbir şekilde özel halk otobüslerinde çalıştırılamaz.
(5)        Özel halk otobüslerinde çalıştırılacak olan sürücü ve biletçiler değiştirildikçe araç sahiplerinin Ulaşım Dairesi Başkanlığına bilgi vermesi mecburidir. Özel halk otobüsü sahibi tarafından personel değişikliğinin bildirilmemesi durumunda cezai işlem uygulanır.




YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler

Hüküm bulunmaması
MADDE 29 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmaması durumunda EGO İdare Encümeni ile görev alanına giren konularda UKOME’nin aldığı ve alacağı kararlar uygulanır.

Özel halk otobüslerinin çalışma süresi
MADDE 30 – (1) Özel halk otobüslerinin çalışma süresi bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren on yıldır.

Yürürlükten kaldırma
MADDE 31 – (1) Ankara Büyükşehir Belediyesi, Belediye Meclisinin 05/10/1999 tarih ve 562 sayılı kararı ile çıkartılmış olan Özel Halk Otobüsleri Yönetmeliği, ek ve değişiklikleri ile birlikte yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 32 – (1) Sayıştay görüşü alınan bu Yönetmelik Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi kararı ile yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 33 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü yürütür.



                                                                             EK-1


  A.GENEL HUKUMLER
Teklif edilecek otobüslerin 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve Araçların İmal, Tadil ve Montajına dair yönetmelik hükümlerine ve diğer ilgili mevzuatta gösterilen ölçü, değer ve gereçlerle imal edilmesi ve trafik için geçerli bütün teçhizat ile donatılmış bulunması sağlanacaktır.
Bu şartnamedeki ölçüler bugünkü trafik kanunu ve montaj yönetmeliğine göre düzenlenmiştir. Bunlarda herhangi bir değişiklik yapıldığı takdirde şartnamede belirtilen ölçü, değer ve teçhizatı bu değişikliklere göre yeniden düzenlenecektir.
B.MOTOR
1-MOTOR TİPİ
En az 4 silindirli direkt enjeksiyonlu (püskürtmeli) dizel motoru ile tahrik edilecek, değişik ısılarda ilk hareketi kolaylıkla temin edecek bir düzene sahip olacaktır.(-25C'de kolaylıkla çalışabilmesi için ilk hareket donanımı bulunacaktır.) Motor çalışır durumdayken sessiz, gürültüsüz, araç içinde ve dışında uluslararası gürültü normlarına uygun olacaktır. Egzoz emisyonu ulusal tüzük ve standartlarda belirtilen şartları sağlayacaktır.
2-MOTOR GUCU
Motor gücü en az 90 kw olacaktır.
C.AKTARMA ORGANLARI VE SEYİR KABİLİYETİ
1-DEBRİYAJ
Otobüsün tam yükle ilk hareketini sarsıntısız ve yumuşak bir şekilde sağlayacaktır.


  2-VİTES KUTUSU
Senkronize şanzıman en az 5 ileri 1 geri sürat kademesine haiz olacak. Motor gücü ve devri ile özellikle sön vites hız kademesi uyumlu çalışacaktır.(0tomatik şanzıman alternatif teklif olabilir.) Otomatik şanzımanlar en az 3 ileri 1 geri sürat kademesine haiz olacaktır.
3-DlFRANSiYEL
Araçlar, en yüklü ve en hızlı seyir halinde bile sessiz çalışacak, sesi 80 desibeli geçmeyecektir.
D. ŞASİ VE DÖNANIMI
I. ŞASİ İSKELETİ
1.1.      Şasi çerçevesi Otobüs Sanayinde kullanılan, korozyona, aşınmaya çatlama ve kırılmaya, çarpılma,eğilme ve burulmaya mukavim malzemeden yapılmış, otobüs için elverişli alçak yapım tarzında olacaktır.
1.2.    Şasinin önünde ve arkasında çekme ve kaldırmaya uygun mukavim birer adet çeki demiri takma yeri ve şasi iskeleti altında kaldırma mesnedi bulunacaktır.
1.3.    Orta ve ön kapı boşluğu şasi iskeletince zayıflamaya meydan vermeyecek şekilde gerekli takviyeye haiz olacaktır.
2. DİREKSİYON
Direksiyon otobüsün sol tarafında bulunacak, kolayca idare edilebilecek servo sistemli hidrolik tertibatlı olacaktır. En küçük dönme yarı çapı otobüsün en dış noktası için 10.000 mm, den fazla olmayacaktır. Direksiyon sistemi sessiz çalışacak şoförü ve yolcuları rahatsız etmeyecek özellikte bulunacaktır.
3. HAVA SÜSPANSİYONLARI VEYA MAKASLAR
Ön ve arka hava yastıkları her türlü yol ve yük şartlarına intibak edecek, yerden sabit yükseklik sağlayan titreşimleri karasore intikal ettirmeyen özellikte hava süspansiyonlu veya yaylı sistemler ile gerekli takviyeler sağlanmış olacaktır.
4. PREMIER
Frenler; ayak freni, el freni, motor freni, ABS freni tertibatlarına haiz olacaktır. Ayak freni, 4 tekerleğe de kumanda edecek devrelerden birinde arıza olduğunda diğer devre fonksiyonlarına araç emniyetli duruma gelinceye kadar devam edecek ve bir fren düzeninde meydana gelen arıza diğer üç fren düzenini etkilemeyecektir. Fren sistemi emniyetli çalışmayı temin eden turn valf düzenlerine, genleşme kaplarına, azami basınca göre kontrol edilmiş basınçlı hava depolarına, hava soğutma tertibatına veya hidrolik sisteme haiz olacak, ayrıca arıza ikaz sistemleri kusursuz çalışacaktır. El freni şoförün rahatlıkla kullanabileceği bir yerde olmalıdır.

5. BASINÇLI HAVA DÖNANIMI
   5.1. Frenler, kapılar ve diğer hava ile çalışan donanımları besleyen, hareketini motordan alarak basınçlı hava üreten bir kompresör sisteminden oluşacaktır.
5.2. Fren sisteminde basınçlı hava depolarının dolma süreleri ve motor çalışmadığı zaman tam dolu durumda olan depoların hava basınçlarının kaç fren darbesinden sonra emniyet sınırlarının altına düştüğü belirtilecektir.
5.3. Hava depoları, fren sisteminin güvenli çalışabilmesi için diğer düzenlerin tüketiminden ayrı olacak şekilde dizayn edilecektir.
5.4. Basınçlı hava donanımı -25 C'de kolaylıkla çalışabilecek yapıda ve hava boruları sistemin emniyetli çalışmasına dayanabilecek mukavemette olacaktır.
6.  ÖN VE ARKA TEKERLER
Ön tekerler tek, arka tekerler çift olacak ve kolaylıkla sökülüp takılabilir durumda olacaktır. Gerek ön gerekse arka tekerler birbiriyle değiştirilebilmelidir.

7.  LASTİKLER
1.       Arka tekerlerde bulunan iki lastik aralığı kar zincirlerinin serbestçe sökülüp takılmalarını sağlayacak bir ölçüde olacaktır.
2.       Lastikler en az 14 kat olarak Türkiye'de imal edilen ölçü ve standartta olacaktır.
8.  TAMPONLAR
1.      Tamponlar araç şasi iskeletinin ön ve arka kısmına bağlı dış etkilere ve oksidasyona karşı korunmuş en az 3 mm. kalınlığında uygun malzemeden yapılmış olacaktır.(birinci sınıf kalite fırın boyalı olacaktır)
2.      Tamponlar iç yüzünden takviyeli, ağırlığına uygun bağlantı konstrüksiyonuna sahip olacaktır.
9.  EGZOS TERTİBATI
1.       Motor gürültüsünü içeriye ve dışarıya aksettirmeyecek şekilde sökme, takma, temizlik ve onarım için uygun konumda olacaktır.
2.       Motor çalışırken doğal titreşimleri bozmayacak, düşmesini önleyecek şekilde esnek, çift takozlu ve askılı tipte olacaktır.
3.       Yüksek ısıya ve dış etkilere karşı mukavim, yol şartlarından etkilenmeyecek dizaynda ve malzemeden olacaktır.
4.       Egzoz sistemi çevre kirliliği yapmayacak şekilde dizayn edilecek, Egzoz gazi çıkışı aracın sol tarafına yönlendirilmiş olacaktır.
10.YAKITDEPOSU
IO.I. Yakıt deposu otobüsün şasisine ani frenlemeden ve sarsıntılardan etkilenmeyecek şekilde bağlanmış olacaktır.
10.2.. Depo şasiden kolaylıkla sökülebilmeli, motor, egzoz borusu ve kapılardan imkan dahilinde uzak olmalı, ayrıca ikmal esnasında karoseri yüzeylerini kirletmemeli, depo kapağı menteşe tespitli mandal kilitlemeli olacak ve havalandırma sistemi bulunacaktır.
E. ELEKTİRK DONANIMI
I. ŞARJ DONANIMI
1.       Dizel motoru azami devrinin % 40 ile çalışırken alıcıların tam yükte sarfiyatını karşılayabilmelidir.
2.       Şarj devresi üzerinde bulunan konjektör, bobin, dirençler, kontak ve kablo gibi esas elemanlar azami şarj akımını elektrik devrelerini ısıtmadan geçirebilecek kapasitede ve ayarlanabilir şekilde olacaktır.
3.   Alternatör mümkün olduğu kadar yakıt pompasından uzak, azami soğutulmaya en uygun bir yerde, konjektör ise mümkün olduğu kadar su,yağ ve toz gibi dış etkenlerden korunabilecek bir yerde olmalıdır.
2.  AKU
1.       Aküler, otobüs şasi çerçevesine bağlanmış bir sandık içerisine yerleştirilmiş,  2xl2 volt 100 veya daha yukarı Amper/h'lik olacaktır.
2.       Akümülatörleri, otobüsün bütün elektrik tesisatından ayıracak ve şoför tarafından kolayca kumanda edilebilecek, akü odasından tecrit edilmiş bir ana şalter bulunacaktır.
3.       Akü tipi Türkiye'de yapılan standartlara uygun olacaktır.
F. KAROSER:
I. OTOBUS ÖLÇÜLERİ
Teknik şartnamenin Genel Hükümler başlıklı maddelerindeki esaslara uygun olacaktır.

2. KAROSERİ
1.       Karoserin iskeleti yeterli dayanımda çelik profilden yapılacaktır.
2.       Aracın yan ve tavan boşlukları isi ve sese karşı yalıtılması için strafor ve benzeri dolgu maddeleri ile doldurulmuş olacaktır.
3. Tutunma yerleri ve boru dikmeleri yükleri en aza indirecek şekilde dizayn edilmiş olacaktır.
               4.Tutunma yerlerinde kullanılan borular ve dikmeler paslanmaz malzemeden veya üzeri aşınmaz, dökülmez, çatlamaz, renk ve boya vermez uygun bir malzemeyle kaplanmış olacaktır. Ayrıca tutunma askılıkları mikrop üretmeyen ve dayanıklı malzemeden imal edilecektir.
5.   Tutunma yerleri ve boru dikmelerindeki bağlantı yerlerinde gömme vida kullanılacaktır.
6.       Araç içinde ki dolaplar mandallı, dıştaki kapaklar ise anahtar veya kollu kilitli tipte olacaktır.
7.       Otobüs dış ön sağ ve sol üst köşelerinde bayrak direk yerleri bulunacaktır

3. TAVAN

1.       Tavanın iki cidarı arasında gerekli izolasyon malzemesi bulunacaktır.
2.       Tavan havalandırma kapakları en az bir adet öne arkaya ve yatay konumda açılır kapanır ve sızdırmaz olacaktır.
4.KAPILAR
1.        Otobüsün sağ ön ve arkasında olmak üzere en az iki kapı bulunacaktır.
2.        Kapılar içe veya dışa kırmalı kavuşma kenarları kauçukla çevrilmiş olmalıdır.
3.        Kapılar elektro otomatik gerektiğinde el ile açılabilir düzene haiz olmalıdır. El kumanda ventil mandalı kapı pompa muhafaza kutusu içinde olacaktır.
4.        Kapıların açık veya kapalı olduğunu belirtecek sinyal tertibatı bulunacaktır.
5.        Kapılar açıldığında otomatik olarak basamaklan aydınlatacaktır.
4.6.Araçlarda gerektiğinde kullanılmak üzere yeteri kadar imdat çıkış menfezi bulunacaktır.
5.  CAM VE PENCERELER
1.       Yan pencereler 2 bölümden oluşacaktır. Alt bölüm sabit üst bölüm ise yana doğru açılabilir tipte sürgülü 2 parçalı olacaktır.
2.       Tüm camlar sızdırmaz ve titreşime karşı dayanıklı olacaktır.
3.       Kelebek camları titreşim ve yağmura karşı sızdırmaz yapıda olacaktır.
4.       Otobüsün tüm camları standartlara, Trafik Kanunu ve yönetmeliğine uygun boyut, renk ve teknik özelliklerde olacaktır.
5.       Sürücü yeri koltuk kısmından yolcular tarafından görülebilir şeffaf bir pano ile ayrılacaktır.
6.  GiRİŞ VE ÇIKIŞ BASAMAKLARI
1.         Basamaklar karosere gömülü ve ilk basamakların yerden yüksekliği şehir içi standartlarına uygun basamaklı olacaktır.
2.         Basamaklarda kaymayı önleyici en az üc milimetre kalınlıkta baklavalı sac veya kabartma desenli aluminyum sac kullanılacaktır.
7.  İÇ AYDINLATMA LAMBALARI
1.         Karoserin içerisi tavandan aydınlatmalı olacaktır. Lambalar fluoresan tipte olacaktır.
2.         Kapı basamakları yolcunun ayağı değmeyecek şekilde muhafazalı ve ilk basamak hizasında birer lamba ile aydınlatılacaktır.
8.  KABLO-IŞIKLANDIRMA FAR VE DİĞER LAMBALAR
1.       Tüm elektrik kabloları ağır hizmet tipi plastik kaplamalı olacaktır.
2.       Kablo bağlantı uçları akim ve kimyasal maddelere dayanımlı kablo pabuçları ile donatılmış olmalıdır.
3.       Tüm  lamba duyları ve duy muhafaza kapakları ısıya dayanıklı olacaktır.
4.         Marş motoru koruyucusu ve diğer elektrik devre roleleri kontakları alıcıların tüm yükteki çalışma akımlarını taşıyabilir kapasitede olacaktır.
5.         Otobüslerin ön, sağ yan ve arkalarında yolcuların rahatlıkla okuyabilecekleri konumda dijital hat göstergeleri bulunacaktır.
9.  iKAZ DÖNANIMI
Otobüsün Kapıları üzerinde birer adet şoförü ikaz edecek ve duracak levhasını ışıklandıracak kumanda, Işık kumanda düğmesi bulunacaktır.
10.  KORNA

Otobüste elektrikle çalışan korna bulunacaktır.
11.ÖN CAM SİLECEKLERİ
11.1. Ön cam sağ ve sol silecekleri, birer adet hız kademeli elektrikli motor ile kumandalı olacaktır. Ayrıca zaman kontrollü olarak otomatik çalışacaktır. (Silmatik)
11.2. Ön camlara su püskürtme donanımı bulunacaktır.
12.AYNALAR
1.         Otobüsün dışında ön sağ ve sol kısımlarında yanları ve arkayı gösterebilecek şekilde ayarlanabilir dış bükey birer ayna bulunacaktır.
2.         Aracın ön iç kısmında orta ve arka Kapı ile sahanlıkları rahatlıkla gösterebilecek bir ayna bulunacaktır.
13. ŞOFÖR GÜNEŞLİĞİ
Önde iki adet ayarlanabilen şoför güneşliği bulunacaktır.
G. OTOBÜS İÇİ ISITMA VE HAVALANDIRMA TERTİBATI
1. Isıtma ve soğutma: Aracın içini yeterli bir şekilde ısıtacak veya soğutacak klima sistemi bulunacaktır.
2. Ön camlar için buğulama defrostları bulunacaktır.
3. Otobüsteki yolcuları rahatsız etmeyecek ve Ankara'nın iklim şartlarına uygun bir havalandırma tesisatı bulunacaktır.
H. RENK
Araçlar EGO Genel Müdürlüğü'nün belirlediği renklerde olacaktır.
j. BİLETÇİ
Yolcuları rahatsız etmeyecek biçimde Biletçi koltuğu ve dolabı bir tarafı sabit diğer tarafı ise kapaklı olacak şekilde dizayn edilecektir.
K. ARAÇTA BULUNMASI GEREKEN TAKIM VE AVADANLIKLAR
1.  Her otobüs için;
1.1. İki adet patinaj zinciri (gergi malzemesi ile birlikte)
1.2.Emniyet takozu
1.3.Stepne
1.4.Kontak anahtarı (iki adet)
1.5.Yangın söndürme cihazı (yeteri derecede)
1.6.Çekme halatı
1.7.İlk yardım çantası
1.8.Reflektör
1.9.Kriko Bulundurulacaktır.
L. Araçların aylık bakımları teknik şartnamelerine göre yapılarak her ayın ilk haftasında EGO hareket memurluğuna bakım formunun fotokopisi ile ibraz edilecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder