30 Nisan 2012 Pazartesi

Zaman

Sende mi geldin buraya? Nerede ne gelecektim? Dedim nerde kaldım ne feryatlar duydum ne acılar, hüzünler, sevgiler, bakışlar, dostane ilişkiler, itiraflar, aşklar, ihtiraslar, yorumlar, sevgiler, düşmanlıklar hepsini içinde barındıran otuz yedi yıl; gelmişim 37 yaşına neler neler. 
Hayat bu bir su akışı gibi rüzgarın iniltisi gibi ne zaman ne kadar geçmiş ne zaman geçmiş bilemezsin değil bilmek farkında olamazsın.
Hani bir şeye başlarsın dersin 5 yıl on yıl sonra olacak bir şey çok süre var zaman çok uzun gelir ama zaman nasıl akıp gitti farkında olamazsın bir yaşlı kadın zamanın bütün hislerini acısı tatlısıyla geçen bir ömür zamanın hemgamesini üzerine taşımış diyormuş ki gençlik para ile olsa satın alırdım. Bende dedimki gençliği değil zamanın geçen bir saniyesini veya daha geniş bir zaman dilimi ile dünü satın alabilirmisin. Alamazsın belkide satın alınamayacakların başında, geçen zaman, satın alınamaz.

Dünya dönüyor, bunu herkes bilir, dünyanın içinde geçmişten geleceğe süre gelen yaşam içinde biz de pervane olmuşuz dünya döndükçe yaşayan canlılar olarak bu döngüye pervane olacağız. Gelecek zaman içinde gelmiş zaman ve sonra geçmiş zaman olacak, hepsi orantılı şekilde gelip geçmiş. Yarında öyle olacak, bugünde öyle olacak, dünde öyle olup gitmiştir.

Yaşlı dedeye sordum kaç yaşındasın, 76 dedi. Eee nasıl geçti yetmiş altı yıl elini kaldırdı avucunu açtı üfledi bir nefes gibi dedi. Bende düşündüm 37 yıl nasıl geçti gerçekten bir saniye bir nefes gibi geçmiş ve ben bunu farkında değilmişim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder